  • 1. Data: 2011-03-10 10:51:52
    Temat: wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam. Od 4 lat wynajmuję od znajomego mieszkanie, gdzie umowa jest
    corocznie przedłużana o kolejny rok. W umowie zaznaczony jest okres
    wypowiedzenia 3 miesiące.
    W grudniu zeszłego roku 2010 poinformowano mnie, że mieszkanie prawdopodobnie
    będzie szło do sprzedaży, na przełomie miesiąca maja-czerwca 2011 roku. W lutym
    tego roku, z agencji nieruchomości zaczęli przychodzić ludzie, celem oglądania
    mieszkania. Dzwonię do właściciela z pytaniem o co chodzi. On mi mówi, że musimy
    pomału szukać mieszkania, bo dał ogłoszenie do agencji celem sprzedaży
    mieszkania. Więc w lutym zaczęliśmy szukac nowego miejsca do mieszkania,
    ponieważ nie za bardzo nam się podobało, że nie poinformował nas o tym, że
    mieszkanie jest już wystawione na sprzedaż, jak i te wycieczki oglądających
    burzyły naszą prywatność. Znaleźliśmy nowe mieszkanie i wczoraj poinformowałem
    właściciela, że chcemy się 15 marca wyprowadzić. Właściciel jednak zarządał od
    nas 3 miesięcznych opłat, ponieważ powołuje się na zapis w umowie o okresie
    wypowiedzenia. Czy ma on takie prawo i czy może ja mam prawo wymówić umowę i
    złożyć wypowiedzenie z powodu wystawienia mieszkania na sprzedaż i
    niezapowiedziane codzienne wizyty zwiedzających?

  • 2. Data: 2011-03-10 11:53:32
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    W dniu 2011-03-10 11:51, Tomek pisze:
> [...]
    > wypowiedzenia 3 miesiące.
    > W grudniu zeszłego roku 2010 poinformowano mnie, że mieszkanie
    > prawdopodobnie będzie szło do sprzedaży,

    Ja bym ten grudzień potraktowała jako ustne wypowiedzenie umowy ze
    strony właściciela.

    D.

  • 3. Data: 2011-03-10 14:07:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > W grudniu zeszłego roku 2010 poinformowano mnie, że mieszkanie
    > prawdopodobnie będzie szło do sprzedaży, na przełomie miesiąca
    > maja-czerwca 2011 roku.

    znajomy dał ci info pół roku wcześniej, a ty masz jeszcze pretensje, nie
    przesadzasz aby?

  • 4. Data: 2011-03-10 14:21:46
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 15:07:03 +0100, szerszen napisał(a):

    > znajomy dał ci info pół roku wcześniej, a ty masz jeszcze pretensje, nie
    > przesadzasz aby?
    Przypomnę, najwyraźniej umknęło:
    "chcemy się 15 marca wyprowadzić. Właściciel jednak zarządał od
    nas 3 miesięcznych opłat, ponieważ powołuje się na zapis w umowie o okresie
    wypowiedzenia."

    PS. pomijam owe 'zarządania' właściciela chociaż może nie powinienem

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2011-03-10 14:28:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik poreba napisał:

> [...]
    > wypowiedzenia."
    >
    > PS. pomijam owe 'zarządania' właściciela chociaż może nie powinienem

    Podstawowa sprawa, dlaczego wpuszczasz obcych ludzi żeby ci się pałętali
    po mieszkaniu które wynajmujesz?

  • 6. Data: 2011-03-10 14:57:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/10/2011 4:51 AM, Tomek wrote:
    > Czy ma on takie prawo i czy może ja mam prawo wymówić umowę i złożyć
    > wypowiedzenie z powodu wystawienia mieszkania na sprzedaż i
    > niezapowiedziane codzienne wizyty zwiedzających?

    umówiliście się na trzy miesiace to trzy miesiące.

    A że jacys ludzie sobie chodza. To niech sobie chodzą. dopóki mieszkasz
    to sobie mogą drzwi od zewnątrz oglądać.

  • 7. Data: 2011-03-10 16:31:16
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 10-03-2011 o 11:51:52 Tomek <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > prawo i czy może ja mam prawo wymówić umowę i złożyć wypowiedzenie z
    > powodu wystawienia mieszkania na sprzedaż i niezapowiedziane codzienne

    Niech poinformuje pisemnie i od tego czasu mozna liczyc te 3 miesiace.
    A ludzie z agencji moga calowac klamke. Jak chce mieszkanie udostepnic dla
    ogladajacych to niech zrzeknie sie pisemnie roszczen.

    leon

  • 8. Data: 2011-03-10 18:40:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.03.2011 11:51), Tomek wrote:
    >[...]

    Wszystko to takie jakieś mętne i niedookreślone, bo:

    > W grudniu zeszłego roku 2010 poinformowano mnie, że mieszkanie
    > prawdopodobnie będzie szło do sprzedaży, na przełomie miesiąca
    > maja-czerwca 2011 roku.

    Bo to bym traktował jako wypowiedzenie umowy na koniec maja.

> [...]
    > właściciela z pytaniem o co chodzi. On mi mówi, że musimy pomału szukać
    > mieszkania, bo dał ogłoszenie do agencji celem sprzedaży mieszkania.

    To znowu traktowałbym jako wolę zakończenia umowy za porozumieniem
    stron, z terminem "niedługo".

    > Więc w lutym zaczęliśmy szukac nowego miejsca do mieszkania, ponieważ
    > nie za bardzo nam się podobało,

    Biorąc to pod uwagę, przystąpiliście do porozumienia ...

> [...]
    > wczoraj poinformowałem właściciela, że chcemy się 15 marca wyprowadzić.
    > Właściciel jednak zarządał od nas 3 miesięcznych opłat

    ...ewidentnie rozminęliście się z wynajmującym co do znaczenia terminu
    "niedługo".

    Niestety, ze względu na to że nic nie doprecyzowaliście, wynajmujący
    może twierdzić że miał zupełnie co innego na myśli niż wy zrozumieliście.

    Znacznie lepiej dla was by było mieć wszystko na piśmie.

    > , ponieważ
    > powołuje się na zapis w umowie o okresie wypowiedzenia. Czy ma on takie
    > prawo

    Zakładając że wszelkie ustalenia "na gębę" nie obowiązują, to ma takie
    prawo. Przy czym ma prawo żądać od was 4 czynszów a nie 3 - za marzec,
    kwiecień, maj i czerwiec - bo tyle biegnie 3miesięczny okres wypowiedzenia.

    > i czy może ja mam prawo wymówić umowę i złożyć wypowiedzenie z
    > powodu wystawienia mieszkania na sprzedaż i niezapowiedziane codzienne
    > wizyty zwiedzających?

    Masz prawo, tyle że również z 3miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    Niezależnie od tego kto komu składa wypowiedzenie - 3 miesiące kończą
    się na koniec czerwca.

    Ale macie święte prawo żadnych oglądających nie wpuszczać - do końca
    umowy najmu jesteście wyłącznymi posiadaczami tego mieszkania.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-03-10 20:17:09
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A że jacys ludzie sobie chodza. To niech sobie chodzą. dopóki mieszkasz
    > to sobie mogą drzwi od zewnątrz oglądać.

    A tak zapytam - czy właściciel mieszkania ma prawo wejść do swojego
    mieszkania, pomimo, że je komuś wynajmuje? Czy razem z właścicielem mogą
    wejść "jacyś ludzie", których on ze sobą przyprowadzi? Jak ta sprawa
    wygląda??

    Konop

  • 10. Data: 2011-03-10 20:58:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 10 Mar 2011 21:17:09 +0100, Konop napisał(a):

> [...]
    > mieszkania, pomimo, że je komuś wynajmuje? Czy razem z właścicielem mogą
    > wejść "jacyś ludzie", których on ze sobą przyprowadzi? Jak ta sprawa

    Nie może. Przynajmniej nie "ot tak" ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net