  • 11. Data: 2011-03-10 21:02:12
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/10/2011 2:17 PM, Konop wrote:

    > A tak zapytam - czy właściciel mieszkania ma prawo wejść do swojego
    > mieszkania, pomimo, że je komuś wynajmuje?

    Nie. Jest to naruszenie miru domowego.

    Czy razem z właścicielem mogą
    > wejść "jacyś ludzie", których on ze sobą przyprowadzi? Jak ta sprawa
    > wygląda??

    Normalnie. Nie wpuszczasz ich.
    A jak ju są i nie chcą wyjść to po prośbie o opuszczenie mieszkania
    wzywa sie policję. Ich notatka bedzie podstawą w sprawie karnej o
    naruszenie miru domowego.

  • 12. Data: 2011-03-11 00:25:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 15:28:33 +0100, cyklista napisał(a):

    > Podstawowa sprawa, dlaczego wpuszczasz obcych ludzi żeby ci się pałętali
    > po mieszkaniu które wynajmujesz?
    Dobrze radzę: najpierw mocna kawa, zimny prysznic (lub co tam wolisz) albo
    alkaprim, w zależności od powodów zacmiewających Ci umysł - potem pisanie
    na newsy. No i powtórne przeczytanie wątku z uwagą, kto i co napisał też
    pomoże. ;-)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2011-03-11 08:01:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > "chcemy się 15 marca wyprowadzić. Właściciel jednak zarządał od
    > nas 3 miesięcznych opłat, ponieważ powołuje się na zapis w umowie o

    nic nie umknęło, jeśli chcecie się wyprowadzić 15 marca, to 15 grudnia
    powinniście złożyć wypowiedzenie
    złożyliście?
    nie

    ale ten kij ma dwa końce, w tego co piszesz, właściciel też wam do tej pory
    nie złożył formalnego wypiweidzenia, a co za tym idzie możecie sobie tam
    mieszkać, do czasu złożenia przez niego takiego wypowiedzenia +3 miesiące

    czyli jeśli złoży wam to wypowiedzenie dzisiaj, to będziecie mieli obowiązek
    opuścić mieszkanie 10 czerwca, jeśli będzie miał klienta od maja, to ma
    problem

    z tego co piszesz, to właściciel nie złożył wam wypowiedzenia, tylko
    poinformował, że mieszkanie będzie sprzedawane i tyle, dał wam czas na
    ewentualne ruchy, zamiast złożyć wypowiedzenie czekaliście i dopiero jak się
    okazało, że sprawy są poważnie zaawansowane, to chcecie opuścić mieszkanie z
    pominięciem okresu wypowiedzenia, a tu zonk

    teraz od was zależy czy chcecie aby znajomy był nadal waszym znajomym czy
    nie, bo jeśli nie, to mieszkajcie sobie spokojnie dalej, i czekajcie na jego
    formalne wypowiedzenie, i od niego liczcie 3 miesiące

  • 14. Data: 2011-03-11 09:40:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.03.2011 09:01), szerszen wrote:

    > Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > nic nie umknęło, jeśli chcecie się wyprowadzić 15 marca, to 15 grudnia
    > powinniście złożyć wypowiedzenie

    Chyba raczej do końca grudnia, ze skutkiem na koniec marca (czyli 15
    płacone "na darmo")

    Nie 10 czerwca tylko 30 czerwca.

    p. m.

  • 15. Data: 2011-03-11 10:48:26
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 09:01:06 +0100, szerszen napisał(a):

    > nic nie umknęło, jeśli chcecie się wyprowadzić 15 marca,

    To mogą się wyprowadzić tego 15 marca. Proste.
    Przecież nie muszą mieszkać w mieszkaniu w którym nie chcą już mieszkać :)

    > to 15 grudnia powinniście złożyć wypowiedzenie

    Eee... postaraj się bardziej ;)

    > złożyliście?
    > nie

    Nie musieli, to właściciel ustnie im przedstawił i oświadczył swoją wolę.
    Nie zachowano tylko formy pisemnej, co nie umniejsza że oświadczenie woli
    jest skuteczne (chyba że jest rygor w umowie najmu o jej nie zachowaniu).

> [...]
    > mieszkać, do czasu złożenia przez niego takiego wypowiedzenia +3 miesiące

    A to zależy, bo może nawet sie okazać że nie tyle "+3" co niemalże "prawie
    4". :)
    Zależy którego dnia otrzymasz wypowiedzenie :)

    > czyli jeśli złoży wam to wypowiedzenie dzisiaj, to będziecie mieli obowiązek
    > opuścić mieszkanie 10 czerwca,

    Eee... znowu pleciesz banialuki :)
    Jakby co - to mieszkają do końca czerwca :)

> [...]
    > okazało, że sprawy są poważnie zaawansowane, to chcecie opuścić mieszkanie z
    > pominięciem okresu wypowiedzenia, a tu zonk

    Ale to ten znajomy jest jeszcze "cfańszy".
    Powiedział im że "szuka kupca". Ale teraz cfaniakuje, bo kupca nei ma, a
    ludzie sobie znależli mieszkanie, to od nich teraz żąda "za okres
    wypowiedzenia". Ciekawe czy żądałby tego od nich gdyby pojawił sie kupiec
    "od jutra".
    Albo czy gdyby ten kupiec był "od jutra" to czy on by naszemu pytającemu
    zapłacił odszkodowanie za "bez trzech miesięcy".

  • 16. Data: 2011-03-11 11:15:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.03.2011 11:48), Kamil wrote:

> [...]
    > jest skuteczne (chyba że jest rygor w umowie najmu o jej nie zachowaniu).

    Problem w tym że tak do końca nie wiadomo co ta jego wola oznaczała. Nie
    powiedział im przecież "z dniem takim a takim wypowiadam umowę z
    zachowaniem umownego, 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia".

    Najpierw *tak jakby* im wypowiedział umowę na koniec czerwca, potem *tak
    jakby* zaproponował rozwiązanie za porozumieniem stron w bliżej
    nieokreślonym terminie.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-03-11 11:31:29
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Terminy upływają na ostatni dzień miesiąca.

    Co do meritum:
    Najemca nie ma obowiązku wpuszczania "zwiedzających" (chyba, ze tak się
    umówił z właścicielem).
    Pertraktowałbym:
    Za możliwość okazywania lokalu (co jest dla właściciela bardzo kosztowne i
    kłopotliwe) skrócenie okresu wypowiedzenia.

    W sumie ciekawe, że umowa jest na okresy określone zaledwie roczne (a nie
    czas nieokreślony), a wypowiedzenie (aż?) 3-miesięczne.
    No i nie wiemy, czy nie jest to umowa najmu okazjonalnego.

    -----

  • 18. Data: 2011-03-11 11:33:35
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    To zależy.

    -----

  • 19. Data: 2011-03-11 13:21:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Chyba raczej do końca grudnia, ze skutkiem na koniec marca (czyli 15
    > płacone "na darmo")

    no okok, chodzi mi o czas, a reszta to kwestia dogadania

  • 20. Data: 2011-03-11 13:26:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości grup
    net...

    > To mogą się wyprowadzić tego 15 marca. Proste.
    > Przecież nie muszą mieszkać w mieszkaniu w którym nie chcą już mieszkać
    > :)

    nie muszą, pod warunkiem że zapłacą za pozostałe 3 miesiące

    > Nie musieli, to właściciel ustnie im przedstawił i oświadczył swoją wolę.

    to znaczy co, powiedział jedynie ze będzie chciał sprzedawać, nie powiedział
    że rozwiązuje umowę, że sprzedaje w maju i mają się wtedy wyprowadzić

    > Zależy którego dnia otrzymasz wypowiedzenie :)

    dokładnie

> [...]
    > ludzie sobie znależli mieszkanie, to od nich teraz żąda "za okres
    > wypowiedzenia". Ciekawe czy żądałby tego od nich gdyby pojawił sie kupiec

    nie, uprzedził ich jedynie że w tym roku taki fakt nastąpi, mieli sporo
    czasu od grudnia na złożenie wymówienia i szukanie mieszkania, a teraz chcą
    na wariata opuścić mieszkanie bez wypowiedzenia i czasu zawartego w umowie

    > Albo czy gdyby ten kupiec był "od jutra" to czy on by naszemu pytającemu
    > zapłacił odszkodowanie za "bez trzech miesięcy".

    dlatego na ich miejscu jakbym był złośliwy, poczekałbym spokojnie na
    wypowiedzenie a potem aż jego okres minie, i dopiero się wtedy wyprowadził,
    no chyba, że właściciel jednak by jakoś to rozwiązał w sposób
    satysfakcjonujący mnie ;)