  • Data: 2005-02-25 18:55:32
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy na nieokreślony
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:cvnria$i5u$1@nemesis.news.tpi.pl MarekZ
    <m...@w...irc.pl> pisze:

    > No to ze mnie tez niezly dran jest (jesli chodzi o pracownikow
    > najemnych). Niestety, pracobiorca na umowie o prace jest dla mnie takim
    > samym "kontrahentem" jak kazdy inny.
    Dla Ciebie może tak, ale to bez znaczenia, bo dla prawa jednak nie.

    > W przypadku zatrudniania kogokolwiek chodzi o zyski tego,
    > kto zatrudnia.
    I płacę tego, kto na te zyski pracuje.

    > Umowa o prace jest "maksymalnie upierdliwa" dla
    > mikro-firmy, z punktu widzenia zusowego
    To prawda.

    > i PIP'owego, urlopow, zwolnien
    > lekarskich itd. A jak ktos z pracobiorcow tego nie rozumie i ma żale
    > nie wiadomo o co, droga wolna, niech zaklada wlasna firme. Albo niech
    > idzie do szarej strefy.
    Bzdury. Ty pojmowaniem stosunków w świecie pracy tkwisz chyba we wczesnym
    kapitalizmie początku XIX wieku. Albo w feudalizmie może.
    Zrozum więc, że prowadzenie działalności gospodarczej nie jest przymusowe.
    Zatrudnianie pracowników też nie. Jest za to obwarowane przepisami prawa
    pracy. Jak się pracodawcy(?) nie podoba, nie rozumie czy też ma żale, to
    niech nikogo nie zatrudnia i tyra sam albo się zatrudni u kogoś. Droga
    wolna.
    Ale może wystarczy, bo to już off-topic jak się patrzy.

    Jotte

    marekz