  • 1. Data: 2003-12-04 14:35:43
    Temat: wypowiedzenie, przeniesienie i nowa umowa - wszystko razem ?
    Od: "Ilona Ratajczyk" <i...@t...pl>

    Witajcie.
    24-11-2003 roku otrzymałam rozwiązanie umowy ze skróconym jednomiesiecznym
    okresem wypowiedzenia.
    Za pozostałe 2 miesiace pracodawca zobowiązał się zapłacić odszkodowanie.
    Przyczyną wypowiedzenia jest likwidacja stanowiska pracy.( i do tego momentu
    jakby wszystko ok )
    W okresie wypowiedzenia tj od 01-12-2003 otrzymałam czasowe przeniesienie na
    inne stanowisko pracy, gdzie mam pracować do 31-12-2003 roku.
    Natomiast od 02-01-2004 roku pracodawca proponuje umowę na zastępstwo, na
    stanowisku którym pracowałam do dnia 31-12-2003r.
    Mam prośbę, wypowiedzcie się, czy to wszystko jest zgodne z prawem, czy nie
    koliduje w jakiś sposób ze sobą?
    Mnie wydaje się trochę dziwne..
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-04 18:19:45
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > stanowisku którym pracowałam do dnia 31-12-2003r.
    > Mam prośbę, wypowiedzcie się, czy to wszystko jest zgodne z prawem, czy

    Bo jest dziwne. Okolicznosci wskazuja ze likwidacja miejsca pracy byla tylko
    pozorna. Ale minal juz termin na wniesienie odwolania od wypowiedzenia.
    Nalezy domagac sie oczywiscie odszkodowania za skrocony okres wypowiedzenia,
    odprawy z tyt. likwidacji miejsca pracy (jesli zaklad zatrudnia wiecej niz
    20 pracownikow). Reszta to juz zalezy od tego czy chcesz tam pracowac czy
    nie.

    Dan

  • 3. Data: 2003-12-05 10:25:44
    Od: w...@p...onet.pl

    > momentu
    > na
    > nie

    > Reszta to juz zalezy od tego czy chcesz tam pracowac czy nie

    No, nie bardzo. Najpierw przepis: Art. 25. § 1. (...) Jeżeli zachodzi
    konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności
    w pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika na podstawie
    umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej nieobecności.

    1/ zastępstwo pracownika - Nie możesz zastapić kogoś kto nie jest pracownikiem
    (okres wypowiedzenia mija 31.12.),
    2/ usprawiedliwiona nieobecność - czyja, skoro nie będzie pracownika na tym
    stanowisku,
    3/ zatrudnić innego pracownika - sama za siebie nie jesteś "innym"
    pracownikiem ,a zatem sama siebie zastąpić nie możesz,
    4/ czas tej nieobecności - tutaj w zasadzie nieokreślonmy, bo skoro nie ma
    pracownika ...

    Generalnie bzdura do kwadratu.
    Jeżeli zatrudni kogoś na Twoje stanowisko od 01.01.2004r. zgłoś zamiar powrotu
    do pracy.

    Paweł

  • 4. Data: 2003-12-05 15:29:31
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    podstawie
    > umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej nieobecności.

    Heh , nie zauwazylem ze mowa o umowie na zastepstwo.

    > Generalnie bzdura do kwadratu.
    > Jeżeli zatrudni kogoś na Twoje stanowisko od 01.01.2004r. zgłoś zamiar
    powrotu
    > do pracy.

    Ale facet chce go zatrudnic (z tym zastepstwem to przesadzil). Ale zatrudni
    go na czas okreslony i obowiazek ustawowy wykona. Z tego co pamietam
    obowiazek ponownego zatrudnienia nie obejmuje zatrudnienia na takich samych
    warunkach (wiec wystarczy umowa na czas okreslony, a nie koniecznie na czas
    nieokreslony)

    Dan.