  • Date: Wed, 26 Dec 2007 19:57:43 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek/odszkodowanie z ac/ proces /dlugie/

    Arek pisze:

    > Widocznie zyjemy w panstwie prawa gdzie dopoki nie udowodni mu sie winny
    > jest niewinny i nie siedzi.

    Ja się pytam, nie stwierdzam ;->

    Jak nie siedzi, to niech się cieszy, bo teoretycznie mógłby zostać
    tymczasowo aresztowany z uwagi na wysokość "rachunku".

    [ciach]

    > Zapakuje razem z perpetum mobile i ci wysle...

    Złożyłeś obietnicę, więc teraz musisz jej dotrzymać ;->

    > Biegly jak kazdy czlowiek moze sie pomylic, lub byc po prostu mniej lub
    > bardziej niekompetentym (co wsrod urzednikow panstwowych nie jest
    > niestety rzadkoscia)

    To nie jest urzędnik tylko biegły. Biegli z reguły posługują się w
    takich przypadkach gotowymi tabelami/programami.

    > Jeden z najbardziej kuriozalnych przypadkow jakie widzialem byl skan
    > wyroku za uzywanie m.in. oprogramowania open source - chyba nawet
    > pojawil sie na tej grupie...

    Zupełnie inna sprawa.

    [ciach]

    > Zakladajac jednak ze Twoje przypuszczenia sie nie sprawdza to co wtedy?

    Zdziwię się ;->

    > Wymuszenie pierwszenstwa chyba nie jest jednoznaczne z uznaniem o winie?

    Nie musi być, ale z reguły - poza bardzo wyjątkowymi sytuacjami - jest.

    > Jakis czas temu czytalem (albo na interii albo motofakty - nie pamietam)
    > artykul o podobnej sprawie - skrzyzowanie podporzadkowane i droga z
    > pierwszenstwem wraz z lukiem.
    > W tamtej sprawie rzekomo winnym doprowadzenia do kolizji zostal uznany
    > nadjezdzajacy z drogi z pierwszenstwem, a to dlatego ze przekroczyl
    > predkosc (zdaje sie 100km/h w miejscu gdzie bylo 70km/h) a uwarunkowania
    > terenu uniemozliwily wlaczajacemu sie do ruchu zauwazenie zblizajacego
    > sie pojazdu.

    To jedna z ewentualnych możliwości.

    > Co wg. mnie jest logiczne gdyz dlaczego ktos ma odpowiadac za to ze na
    > skutek zlamania przepisow przez inna osobe nie mogl jej zauwazyc na czas?
    > Sprawa sie jednak bardziej skomplikowalaby sie gdy osoba jadaca z
    > dozwolona predkoscia nie mogla zostac zauwazona na czas na skutek
    > uwarunkowan terenu. Kto wtedy bylby winnym? Sluzby odpowiedzialne za
    > rozmieszczanie znakow? :)

    Zasadniczo w takiej sytuacji powinieneś poprosić kogoś, kto by
    popatrzył, czy coś nie nadjeżdża...