  • 1. Data: 2004-11-30 02:34:40
    Temat: wynajem na czas określony-jak zerwać umowę..?
    Od: Damian<d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Moja dziewczyna wynajmuje pokój - umowa na czas okreslony.
    Jednakże z wielu
    przyczyn nie odpowiadają jej warunki. Jakie są szanse na rozwiązanie
    takiej
    umowy, jak to zrobić, czym się podeprzec .. ? W umowie nie ma
    zawartych
    żadnych warunków wypowiedzenia umowy.
    Dzięki z góry za pomoc.
    Damian.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-11-30 08:19:51
    Temat: Re: wynajem na czas określony-jak zerwać umowę..?
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-30 03:34, Damian wrote::
> [...]
    > takiej
    > umowy, jak to zrobić, czym się podeprzec .. ? W umowie nie ma

    Rozwiązać za wypowiedzeniem stron, czyli po prostu dogadać się z
    wynajmującym.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    Dlaczego nie fersteien? My wszystko fersteien. Proszę bardzo, pan

  • 3. Data: 2004-11-30 11:17:24
    Od: Damian<d...@p...onet.pl>

    Przepraszam, zapomniałem napisać, że właścicielka nie chce
    rozwiązywać umowy - więc raczej porozumienie stron nie wchodzi w
    rachube..Umowa jest na czas określony, na 9 miesięcy, a dziewczyna
    ma dość już po pierwszym...
    Jest jakaś inna możliwość ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-11-30 16:39:37
    Od: Damian<d...@p...onet.pl>

    aha - i jeszcze pytanie - wynajmujący może narzucić określony czas
    najmu..? Wiem, że kiedyś umowa była na czas określony, jeśłi ten
    czas wynosił conajmniej trzy lata..W tym przypadku jest to 9 miesięcy.

    Co będzie, jeśli dziewczyna się po prostu teraz wyprowadzi..? Czy
    wynajmujący ma możliwość ściągnąć należność za pozostały czas, w
    którym miała obowiązywać umowa?
    I jaka jest w przypadku olania umowy możliwość wyegzekwowania
    zwrotu zastawu .. ? pewnie żadna..

    pozdr.

  • 5. Data: 2004-12-01 09:23:16
    Od: g...@p...onet.pl

    > aha - i jeszcze pytanie - wynajmujący może narzucić określony czas
    > najmu..?

    Jak to narzucić? Przecież to określacie w umowie.

    Wiem, że kiedyś umowa była na czas określony, jeśłi ten
    > czas wynosił conajmniej trzy lata..W tym przypadku jest to 9 miesięcy.

    Więc w tym przypadku jest to umowa na czas określony.

    > Co będzie, jeśli dziewczyna się po prostu teraz wyprowadzi..? Czy
    > wynajmujący ma możliwość ściągnąć należność za pozostały czas, w
    > którym miała obowiązywać umowa?

    Nie. Najemca ma płacić czynsz do końca trwania umowy. Chba, że sie dogadacie.
    Wspomnieć jeszcze należy, że najemca odpowiada za lokal, więc jak sie
    wyprowadzi i coś sie stanie z lokalem - ponosi odpowiedzialność.

    > I jaka jest w przypadku olania umowy możliwość wyegzekwowania
    > zwrotu zastawu .. ? pewnie żadna..

    Żadna. Zastaw pójdzie na poczet zaległego czynszu. Poza tym można sie
    spodziewać rozprawy sądowej - komornik - egzekucja długu.