  • 1. Data: 2002-08-05 17:42:11
    Temat: wynajem mieszkań a administracja
    Od: "Michal Z." <i...@s...com.pl>

    Witam serdecznie,
    mam mały problem. Nabyłam mieszkanie na zasadzie umowy najmu, z tą różnicą,
    że spłacam co miesiąc ratę mieszkania i po 10 latach zostanie moją
    własnością. Oprócz rat i odstetek płacę równiez czynsz za administrowanie
    budynkiem. Proszę o informację, co należy do obowiązków takiego
    administratora (czyli czego mogę od niego wymagać?)
    Z góry dziękuję za wszelką informację
    Basia

  • 2. Data: 2002-08-06 01:32:35
    Temat: Re: wynajem mieszkań a administracja
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Mon, 5 Aug 2002 19:42:11 +0200, "Michal Z." <i...@s...com.pl>
    napisał(a):

    >mam mały problem. Nabyłam mieszkanie na zasadzie umowy najmu, z tą różnicą,
    >że spłacam co miesiąc ratę mieszkania i po 10 latach zostanie moją
    >własnością.

    Może nie do końca na temat, ale tak właściwie, czy mieszkania
    "własnościowe" to nie jakiś paradoks? Rozumiem, cały dom, blok,
    kamienica, ale jedno w nim mieszkanie? :) Co będzie za lat dziesiąt,
    kiedy budynek będzie się wyburzać, a lokator na 7-mym piętrze -
    właściciel mieszkania - swoje będzie chciał zostawić? Zburzy się tylko
    całą resztę? :)) A jeśli już wszystkie mieszkania w bloku będą
    "własnościowe", kto będzie właścicielem podpiwniczenia, klatek
    schodowych, poddasza, i kto będzie zobowiązany za ich utrzymanie w
    należytym stanie, i jaki będzie miał w tym interes... krótko mówiąc,
    będziemy mieli do czynienia z zaniedbaniem i syfem, tzn. każdy by
    chciał, żeby było dobrze, ale jakoś nikt nie będzie gotów cokowliek
    zrobić na pozostałym 'wspólnym' poletku.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 3. Data: 2002-08-06 06:44:57
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    "Krzysztof Krajewski" <t...@n...lubi.spamu.pl> wrote in message

> [...]
    > chciał, żeby było dobrze, ale jakoś nikt nie będzie gotów cokowliek
    > zrobić na pozostałym 'wspólnym' poletku.

    No zupełnie tak nie jest jak myślisz!

    Przeczytaj uważnie ustawę o własności lokali i wspólnotach mieszkaniowych
    Tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi.
    pozdrowienia
    andrzej