  • 1. Data: 2003-02-17 13:03:21
    Temat: wynajecie mieszkania a dlugi
    Od: NieMaTakiegoAdresu <n...@s...pl>

    witam,

    mam problem 1 lutego tego miesiaca wyprowadzilem sie z mieszkania ktore
    wynajmowalem od czerwca bez zadnej umowy.

    wynajmujacy otrzymal odemnie ksero dowodu osobistego.

    dzis odebralem telefon od jakiegos faceta ktory przedstawil sie jako Pan
    Xxxxxx z firmy windykacyjnej.... i ze wlascicielka zarzadala od tej
    firmy sciagniecia ze mnie dlugow (?????) zadzwonilem do niej z pytaniem
    co to za dlugi na co otzymalem odpowiedz ze jest to rachunek za telefon
    (do zaplacenia) i koszt naprawy pralki - podobno ja ja zepsulem
    fiszbinem ze stanikow... kiedy nie mieszkala w mieszkaniu zadna kobieta
    ani nie byly prane zadne staniki... i koszt remontu sypialni (chyba
    chodzi o luzko) ktore... zastrzegam podono ja polamalem... o czym nie
    mam pojecia gdyz spalem i mieszkalem w innym pokoju... w mieszkaniu bylo
    standardowo okolo 13*C i ogrzewalem i siedzialem tylko w jednym pokoju...

    i pytanie... czy wlascicielka moze zadac odemnie splaty za te
    'naprawy'... jak sie ma do tego fakt ze nie bylo podpisanej zadnej
    umowy... co z ta firma windykacyjna. od jakiej kwoty takie firmy mozna
    'wynajac'

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-17 14:05:24
    Temat: Re: wynajecie mieszkania a dlugi
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b2qmho$sik$1@szmaragd.futuro.pl> NieMaTakiegoAdresu napisał(a):
> [...]
    > 'naprawy'... jak sie ma do tego fakt ze nie bylo podpisanej zadnej
    > umowy... co z ta firma windykacyjna. od jakiej kwoty takie firmy mozna

    Krok pierwszy - zadzwoń do właścicielki i powiedz, że jak się nie
    odczepi, to pójdziesz do Urzędu Skarbowego upewnić się, czy aby na pewno
    odprowadziła podatek za dochód w postaci forsy z wynajmu... Pomaga, ale
    jeśli nie pomoże, to nie warto tam iść, bo to raczej niewiele da
    (musiałbyś udokumentować, że dawałeś jej pieniądze i ogólnie, pierdolnik
    niewarty zachodu).

    Krok drugi - nie mieszkałeś tam. No, owszem, przebywałeś, pewnie
    sasiedzi widzieli, ale nie wynajmowałeś (przecież nie ma umowy!).
    Trudno, żebyś odpowiadał za szkody w cudzym mieszkaniu. To nic,
    że wlascicielka ma ksero dowodu, mozesz jej jeszcze ze dwa egzemplarze
    sprezentowac. ;)

    Krok trzeci - proszę pokazać protokół odbioru mieszkania. Nie ma? No to
    sama pani widzi, to musiało powstać kiedy ja się stamtąd już wyniosłem.

    Ogólnie proponowałbym zadzwonić do tej firmy windykacyjnej i po prostu
    zapytać się, na jakiej podstawie chcą od Ciebie pieniędzy, a jeśli facet
    zacznie się jąkać, to naskoczyć w klimacie dlaczego mnie nękacie
    telefonami, dlaczego chcecie ode mnie wyludzic pieniadze, jakim prawem
    macie moje dane osobowe...

    Zasadniczo kobieta chce tanim kosztem wyremontować sobie mieszkanie
    przed kolejnym wynajmem, nie daj się. Jeśli uda się jej udowodnić, że
    tam mieszkałeś (nie jestem prawnikiem, może istnieje jakiś kruczek, ale
    IMHO to raczej nieprawdopodobne), to bez protokołu zdawczo/odbiorczego
    nie jest w stanie Ci udowodnić, że to Ty zniszczyłeś, szkody mogły
    powstać po Twoim wyprowadzeniu się.

    Nie, zasadniczo sprawa jest czysta, jest tutaj tyle słabych punktów, że
    proponuję się wyluzować i zapomnieć o sprawie, ew. zadzwonić do
    windykatora żeby się odczepił.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2003-02-17 16:32:58
    Od: von Rutkov <r...@w...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Nie, zasadniczo sprawa jest czysta, jest tutaj tyle słabych punktów, że
    > proponuję się wyluzować i zapomnieć o sprawie, ew. zadzwonić do
    > windykatora żeby się odczepił.

    Święta racja, ale jeżeli ten gość nosi dres.....
    ale może nie :-)

    von Rutkov

  • 4. Data: 2003-02-17 17:47:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wiesz, firmy windykacyjne maja rózne pomysly. Poczekaj jak napisza pismo i
    wówczas im odpisz, ze oczywiscie zaplacisz, jak Ci podadza jakas rozsadna
    podstawe prawna swojego zadania. I tyle. Na moja znajmosc sprawy, to raczej
    taka nie istnieje. To, ze kobieta ma kserokopie dowodu, to nie ma nic do
    rzeczy. Po prostu ma Twoje dane i tyle. To samo z siebie nie generuje
    zadnych praw.

  • 5. Data: 2003-02-17 19:28:02
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > 'naprawy'... jak sie ma do tego fakt ze nie bylo podpisanej zadnej
    > umowy... co z ta firma windykacyjna. od jakiej kwoty takie firmy mozna

    Firma windykacyjna nie przyjmie zlecenia, które nie bedzie poparte jakims
    dokumentem, np. umowa. Moze cos podpisales?
    Nie ma minimalnej kwoty zlecenia.
    Jezeli ci cos przysla - nie podpisuj.
    Jezeli nie podpisywales umowy mozesz wszystko olac

    Pzdr
    Tomek