  • 11. Data: 2011-02-16 17:44:02
    Temat: Re: wymuszanie nienależnych płatności
    Od: sprocket <s...@v...pl>

    W dniu 2011-02-16 17:26, wScieklY ZdziCh pisze:

    > Co to za firma nie przypadkiem indeks internetowy albo podobne gowno ?

    Dokładnie. Pakowanie w to pieniędzy = wywalania ich w błoto dla
    większości branż.

    Spro

  • 12. Data: 2011-02-16 18:31:33
    Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com>

    W dniu 2011-02-16 18:44, sprocket pisze:

    > Dokładnie. Pakowanie w to pieniędzy = wywalania ich w błoto dla
    > większości branż.
    >
    > Spro

    Ja pierdole przeciez ten przekret jest starszy od internetu, jeszcze
    ktos sie na do daje nabrac ?

  • 13. Data: 2011-02-16 18:33:15
    Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com>

    W dniu 2011-02-16 19:31, wScieklY ZdziCh pisze:

    > Ja pierdole przeciez ten przekret jest starszy od internetu, jeszcze
    > ktos sie na do daje nabrac ?

    Tu masz link http://stopecg.org/.

    To jest ta sama firma tylko zmienili nazwe i przynety.

  • 14. Data: 2011-02-16 21:39:58
    Od: sprocket <s...@v...pl>

    W dniu 2011-02-16 19:33, wScieklY ZdziCh pisze:

    > Tu masz link http://stopecg.org/.
    >
    > To jest ta sama firma tylko zmienili nazwe i przynety.

    Firma z pewnością inna, choć widać pewne podobieństwo w działaniu.
    Tworzą rejestr firm i pobierają za to pieniądze. Działają w PL, GB i
    Turcji, tak przynajmniej wynika z informacji zamieszczonej na ich stronach.

    Analizując swój przypadek trudno mi jednak jednoznacznie stwierdzić czy
    mój problem spowodowany jest nieetycznym sposobem prowadzenia interesu
    przez tą firmę czy też przez przyciśniętego do muru pracownika, który
    małym oszustwem chciał wyrobić narzuconą normę.

    Trochę podejrzany jest totalny brak jakiejkolwiek informacji
    kontaktowej, nawet w stopce maila jest jedynie nazwa domenowa. W razie
    problemów, ma się do dyspozycji jedynie IP i dane z WHOIS domeny. Po
    tych danych można się zorientować, że to poboczna działalność
    niewielkiej polskiej firemki, która normalnie działa w zupełnie innym
    segmencie rynku.

    Spro

  • 15. Data: 2011-02-17 07:29:05
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-02-16 22:39, sprocket pisze:
> [...]
    > tych danych można się zorientować, że to poboczna działalność
    > niewielkiej polskiej firemki, która normalnie działa w zupełnie innym

    Musisz filtrować wszystkie super oferty. Do mnie do firmy dzwonią z
    różnych katalogów 2-3 razy w tygodniu. Do tego też cała masa firm
    windykacyjnych, sprzedawców wina i pościeli, poduszek, kocy i innego
    badziewia. Mówisz do widzenia. A jak nie działa to kup telefon z caller
    ID i opcją automatycznego spuszczania na drzewo.

  • 16. Data: 2011-02-17 08:42:18
    Od: "Kondi" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sprocket" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Żadnych umów oczywiście nie podpisywaliśmy, wszystko było załatwiane przez
    > telefon, tak jak opisałem na początku. Był tylko jeden mail z ich strony,
    > z którego wynikało, że odpowiadają na złożone przez nas zamówienie i dają
    > link do panelu klienta i faktury (które tam nie było, ani proforma ani
    > właściwej VAT).

    Czyli zakladając że nie odpowiadaliście na maila ani nic nie
    potwierdzaliście umowa zawarta przez telefon - w sumie chyba faktycznie
    naiwniaków szukają i jeśli ktoś się nie przestraszy to zmykają z podkulonym
    ogonem.

    K.

  • 17. Data: 2011-02-17 09:08:15
    Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com>

    Chlopie zacznij myslec to jest ta sama firma oni dzialaja od lat pod
    wieloma nazwami w roznych panstawach ale stoja za tym ci sami ludzie i
    ten sam schemat postepowania z Jeleniami.

  • 18. Data: 2011-02-17 11:40:59
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]
    > trochę czasu już człowiek żyje na świecie ...

    Jakieś dobrych kilka lat temu - pewien właściciel firmy kazał zrobić
    informator branżowy - coś o współpracy polsko-ukraińskiej. W tym
    informatorze miały pojawić się firmy z Polski zainteresowane współpracą.

    Właściciel wydawnictwa kazał sekretarce spisać firmy mogące być
    zainteresowane ową współpracą z Książki Tel i z Panoramy Firm.
    Następnie wydał ten informator, a wszystkim, których umieścił wysłał
    informator wraz z fakturą za reklamę.

    Aż dziw bierze bo sporo firm po prostu zapłaciło.

    Sam kilkakrotnie otrzymałem niezamawiane prenumeraty, z fakturą i
    pismem, że jak ich nie odeślę to muszę zapłacić. Potem przychodziły
    wezwania do zapłaty aż w końcu dostałe jedno listem poleconym - na to
    wezwanie odpowiednio odpisałem nic więcej do mnie nie przyszło.

    Więc dziwić nie ma się czemu - ot taka ludzka przypadłość: a może by tak
    kogoś naciągnąć.

    Ariusz

  • 19. Data: 2011-02-17 11:47:39
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 17.02.2011 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > zainteresowane ową współpracą z Książki Tel i z Panoramy Firm.
    > Następnie wydał ten informator, a wszystkim, których umieścił wysłał
    faktura?
    I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
    Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko
    uwierzyc...

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 20. Data: 2011-02-17 12:35:27
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 12:47, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > faktura?
    > I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
    > Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko
    > uwierzyc...

    Nie znam szczegółów - sprawa dość dawna a zasłyszana od sekretarki,
    która musiała się tłumaczyć, że pewnie omyłkowo fakturę wystawili. Nie
    wiem czy robił korekty czy jak.

    Ariusz