  • 1. Data: 2011-02-14 18:43:23
    Temat: Czy reagować na pismo z sądu ?
    Od: "henrys" <h...@o...pl>

    Witam

    Otrzymałem pisma z sądu jedno zatytułowane Postanowienie gdzie jest napisane:
    "Sąd Rejonowy .... postanawia na podstawie art.510 par 2 k.p.c wezwać do
    udziału w sprawie w charakterze uczestników" moją skromną osobę między innymi
    i drugie zatytułowane Doręczenie Odpisu Postanowienia gdzie jest napisane:
    "....zobowiązuję do zajęcia w terminie 21 dni stanowiska odnośnie twierdzeń
    zawartych we wniosku ,złożenia wszelkich wniosków dowodowych pod rygorem ich
    póżniejszego pominięcia "

    Co pownienem zrobić , złożyć pismo w sądzie że zgadzam się z wnioskiem i
    oświadczam że dane są prawdziwe, nie mam tak na prawdę wiedzy na ten temat może
    zgodzę się z nieprawdą ,
    czy nic nie robić i sąd uzna że nieobecni nie mają racji ? Czy sąd może nałożyć
    sankcję za nic nie zrobienie zobowiązuje mnie przecież do czegoś ale daje
    bardzo mało czasu ?

    pzdr
    henrys

  • 2. Data: 2011-02-15 12:58:11
    Temat: Re: Czy reagować na pismo z sądu ?
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 14 Lut, 19:43, "henrys" <h...@o...pl> wrote:
> [...]
    > sankcję za nic nie zrobienie zobowiązuje mnie przecież do czegoś  ale daje

    Masz prawo zapoznać się w sądzie z aktami, żeby wyrobić sobie zdanie
    na temat sprawy. To co zrobisz dalej, zależy od tego, jaki jest twój
    interes. Jeżeli stwierdzisz, że wniosek jest dla Ciebie korzystny, to
    napiszesz, że się z nim zgadzasz i ewentualnie poprzesz go dodatkowymi
    argumentami. Jeżeli wniosek godzi w Twój interes, to się mu
    sprzeciwisz i podasz argumenty oraz dowody przemawiające za jego
    oddaleniem. Ewentualnie będziesz mógł stwierdzić, że ze sprawą nie
    masz nic wspólnego i wezwano Cię do udziału przez pomyłkę.

    Nic więcej nie można Ci doradzić, nie znając sprawy. Zapoznaj się z
    aktami w takim terminie, żeby mieć jeszcze czas na zajęcie stanowiska.
    Nierobienie nic może oznaczać, że nie dbasz o własne interesy.