  • 1. Data: 2011-07-14 16:34:44
    Temat: wykup mieszkania od gminy, a przewleklosc postepowania
    Od: jan <j...@m...email>

    witam, dwa lata temu wystąpiłem do gminy o wykup mieszkania, pomiary
    zrobione ponad rok temu, a pismo w sprawie wykupu jak nie było tak nie
    ma. Czy w takim przypadku można złożyć skargę na przewlekłość
    postępowania czy przewlekłość do takich procedur jak wykup mieszkania nie
    ma zastosowania?

  • 2. Data: 2011-07-14 19:12:36
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 14-07-2011 18:34, jan pisze:
> [...]
    > ma. Czy w takim przypadku można złożyć skargę na przewlekłość
    > postępowania czy przewlekłość do takich procedur jak wykup mieszkania nie

    Gmina jako właściciel może sprzedać ale nie musi.

  • 3. Data: 2011-07-14 19:25:34
    Od: jan <j...@m...email>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 21:12:36 +0200, mecenas napisał(a):

    > Gmina jako właściciel może sprzedać ale nie musi.

    Oj wiem, że nie musi. Gmina chce tylko jakoś jej to nie wychodzi :)
    Pytam czy jeśli od dokonania pomiarów minął rok to czy można jakoś
    urzędników popędzić (skarga na przewlekłość) czy też są oni na prawie bo
    w przypadku sprzedaży mieszkań terminowość nie istnieje?

  • 4. Data: 2011-07-15 22:06:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jul 2011, jan wrote:

> [...]
    > urzędników popędzić (skarga na przewlekłość) czy też są oni na prawie bo
    > w przypadku sprzedaży mieszkań terminowość nie istnieje?

    Skoro nie muszą WCALE, to tym bardziej nie muszą "terminowo".
    Mogą zignorować całość, to mogą i zignorować część, "cui licet quod est
    plus, licet utique quod est minus" (wyszukane guglem ;))

    A ściślej, to gmina sama sobie ustanawia prawa, i prawo mieszkańców
    do wykupu mieszkań jest uchwalone przez radę gminy.
    Musisz znaleźć tę uchwałę - i W NIEJ znaleźć ew. warunki które dotyczą
    zasad wykupu U CIEBIE.
    Nie znajdziesz "ogólnokrajowego" przepisu.

    pzdr, Gotfryd