    From: "Grzech" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wtargniecie policji a zatrzymane rzeczy
    Date: Sun, 27 Nov 2005 21:36:09 +0100

    > a kompa sobie sprawdzil ot tak jest legalny? jakim prawem sprawdzal
    czyjegos
    > kompa? wg. mnie tutaj jego widzimisie (ze np moze miec nielegalny soft).
    > domniemanie niewinnosci itp. :)

    Widać że Jesteś stałym czytelnikiem grupy. Stały czytelnik po długotrwałym
    czytaniu odpowiedzi tu zawartych może dojść do wniosku, że kanar nie ma
    prawa sprawdzać biletów, komornik nic nie może zająć, policjant nie noże
    wylegitymować, zatrzymać itp. itd. U rozsądnego człowieka powinna zapalić
    się lampka. Albo te instytucje są całkowicie zbędne, albo z odpowiedziami
    coś jest nie tak. Niestety te drugie stwierdzenie jest prawdziwe. Wypowiada
    się tu wiele osób, którym wydaje się, że znają się na tym co wypisują ale
    nie wiedzą do końca. A jeszcze inni wypisują po prostu bzdury. Za rzadko
    wypowiadają się osoby mające wiedzę i doświadczenie (a są tacy).
    Przyjmij do wiadomości, że policja ma dosyć szerokie uprawnienia. Dosyć
    często wystarczy przesłanka o nazwie "uzasadnione podejrzenie popełnienia
    przestępstwa", aby podjąć działania. Odpowiedz sobie sam - czy w kraju gdzie
    90 procent oprogramowania jest nielegalne, działanie w oparciu o podaną
    przesłankę jest niezgodne z prawem?

    Pozdrawiam
    Grzegorz