    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wstęp od 21 lat
    Date: Mon, 2 Feb 2004 13:43:25 +0100
    Sender: g...@o...pl@195.245.226.66

    R.F. wyskrobał(a):
    > A jak to wygląda z prawami obywatelskimi gdy lokal jest publiczny
    > (Sklep,Kino,Restauracja) ?.
    > Jak się panu właścicielowi nie spodoba moja twarz to nie wpuści mnie ?.

    Prawa obywatelskie gwarantowane są przez Konstytucję. Są to prawa o
    charakterze podstawowym i nie obejmują tak szczegółowego prawa jak prawo
    wchodzenia do lokalu.
    Poza tym co rozumiesz przez pojęcie "lokalu publicznego"? To, że ktoś jest
    właścicielem lokalu wcale nie oznacza, że musi wpuszczać absolutnie każdego.
    Może sobie praktycznie dowolnie selekcjonować osoby, które będzie chciał
    wpuścić, bo to jego sprawa. Są różne rodzaje takiej selekcji, nawet jak
    sobie z tego nie zdajesz sprawy. Aby wejść na salę kinową musisz mieć
    bilet - jak go nie masz, to nie wejdziesz. Narusznie praw obywatelskich? Do
    sklepu typu Makro musisz mieć kartę, żeby wejść i zrobić zakupy. Do bardziej
    elitarnych klubów nocnych są wejścia na tzw. karty klubowe. Naruszenie praw
    obywatelskich?

    --
    Bartek Gliniecki