    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolwlasnosc / hipoteka /zabezpieczenie kredytu
    Date: Sat, 2 Oct 2004 09:00:30 +0200

    On Tue, 28 Sep 2004, Pat wrote:
    [...]
    >+ > > 2. w skrajnym przypadku nie musialbym splacac kredytu,
    >+ > > a bank stawalby sie wspolwlascicielem CALEJ nieruchomosci

    No i bankowi potrzebny kłopot...

    >+ > > 3. pozostali wspolwlasciciele staliby sie sklonni do rozmow/rozliczen ze
    >+ > > mna.

    Tego nie rozumiem. Dlaczego ??

    >+ > Wygląda to na kiepskie zabezpieczenie a poza tym dla banku istotny jest
    >+ > dochód kredytobiorcy.
    >+ >
    >+ zabezpieczenie jest przeciez najlepsze z mozliwych - hipoteczne.

    Ale *mało warte* !!
    Co bank zrobi z udziałem 1/4 w budynku ? - musi szukać osła który
    zechce kupić taki udział. Z ryzykiem (w twoim przypadku - pewnością)
    że wystąpią konflikty z resztą współwłaścicieli.
    Ile powiadasz nieruchomość jest warta ? Milion ?
    Czyli 1/4 to 250 tysięcy.
    Można założyć że za 50.000 któryś z pozostałych współwłaścicieli
    'niemal na pewno' zechce w razie czego kupić... :] co, więcej
    dadzą ? ;)
    Przecież bankowi NIE ZALEŻY żeby "dokładać się" do remontów
    nieryuchomości z którą nie będzie co zrobić...

    >+ Poza tym w
    >+ przypadku gdybym przestal splacac kredyt, bank "kladzie lape" na calej
    >+ nieruchomosci

    Właśnie to wytłumacz. Jak niby nabędzie pozostałe 3/4 ?

    >+ - moze ja zlicytowac itp.

    *TWÓJ UDZIAŁ*.

    >+ Po za tym ma nieskonczenie
    >+ skuteczniejsze metody dochodzenia swoich praw od pozostalych wlascicieli ...

    *OD CIEBIE*. Przecież "oni" z bankiem umowy nie zawierali !!
    Jeszcze tego tylko brakuje żeby ktoś musiał płacić twoje długi
    - na przykład karę umowną za jazdę bez biletu "bo był razem
    ze mną w autobusie"...

    pozdrowienia, Gotfryd