    From: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: współwłasność działki (jak Kargul i Pawlak :))
    Date: Wed, 26 May 2004 22:48:48 +0200

    Bartek Gliniecki napisal/a:

    > Zapowiada się ciekawie, ale obawiam się, że potrzebne będzie dalsze
    > wyjaśnienie.

    żyło sobie rodzeństwo szczęśliwie, aż pokończyli 60, 70 lat i im się zebrało
    na waśnie :))

    Rzeczywiście poprzednio napisałem dość chaotycznie, przepraszam i już
    uściślam:
    jest sobie 6 działek, do której 6 braci i sióstr ma odrębne prawa.
    Gdzieś pośrodku jest siódme poletko, na którym stoi słup energetyczny.
    Poletko należy do nich wszystkich razem. Jeden ze współwłaścicieli pociągnął
    sobie prąd ze wspólnego słupa na własną działkę. Wcześniej zapytał
    wszystkich, czy nie wnoszą do tego sprzeciwu i wszyscy wyrazili zgodę. Tylko
    jedna członkini stronnictwa "Hercules" zapomniała dodać, dając swój podpis,
    że już nie jest współwłaścicielką inkryminowanego poletka, bo przekazała je
    córce. Córka, jako obecna współwłaścicielka wyraziła sprzeciw (chyba nazwane
    to było "zastrzeżenie"), zakład energetyczny o tym poinformował, ale swą
    robotę wykonał.
    Czy teraz jest możliwa sytuacja, że sąd nakaże wykopać te kable? (nic nie
    wystaje na zewnątrz, a więc właściwości wspólnej działki ze słupem są takie
    jak przed robotą, nie ma tam nic do ew. rozbiórki etc.)? A jeżeli jest to
    możliwe, to czy można przybrać taką linię: uzyskałem zgodę wszystkich
    współwłaścicieli, a jeden z nich wyrażając zgodę, nie poinformował nikogo,
    że nie jest już współwłaścicielem, bo przekazał prawa komuś innemu.

    > Co to przeciągnięcie kabla powoduje?

    kabel jest 70 cm pod ziemią, nigdzie nie wystaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy