    From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: współudział
    Date: Fri, 30 Dec 2011 23:53:49 +0100

    W dniu 2011-12-30 18:58, Bydlę pisze:

    > Nie - stwierdziłeś, że to będzie współudział albo paserka - pytałeś
    > tylko które to będzie.
    > Mnie ciekawi dlaczego (zacznę od łatwego) uważasz, że to paser.
    > Kupił? Sprzedał? Przechował na zlecenie złodzieja?
    :)
    Paser za wikipedią to osoba biorąca udział w handlu kradzionymi
    rzeczami lub je rozprowadzająca czyli może faktycznie do momentu w
    którym nie chciałby komuś sprzedać tej piły to nie jest paserem .

    Przyjmijmy więc, że ten facet to taki niby Kali, który uważał,że:
    gdy Kali kraść to dobrze a gdy krąśc kto inny to nie dobrze.

    > To teraz trudne:
    > (będzie tryb z Misia: a gdyby tu nagle... ;-))
    > A gdyby ten gość napatoczył się rano i zabrał (my wciąż nie wiemy
    > dlaczego!) to urządzenie, to byłby w zmowie i w porozumieniu?
    > A gdyby to było nocą, ale 4 godziny po fakcie?
    > A gdybyś tego nie widział, to też byłby to współudział?

    > IMO to są dwie różne sprawy.
    > Powiązane miejscemm czasem i towarem, ale jednak niezależne.
    :)
    Masz rację ,że trudne.
    Jak dla mnie to za dużo gdybów i gdybania
    i żyję w świcie prostych do zdefiniowania pojęć.
    Jeżeli facet postanowił być dobrym i swoim zachowaniem nijako wymusił na
    złodziejach porzucenie większości łupów, zadzwonił na policje z
    informacja o włamaniu to w czym był on lepszy od tych złodziei
    gdy sadząc ,że nikt go nie widzi zapierdzielił te pilarkę.
    Dla mnie to nie okazja czyni złodzieja i gdybym ja miał zasądzić o winie
    i karze to dla mnie jego wina, a więc i kara powinna być większa niż
    tych złodziejaszków.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/