  • 1. Data: 2011-12-30 10:07:55
    Temat: współudział
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Witam
    Dziś w nocy byłem świadkiem włamania do salonu Sthil
    Złodzieje uciekając częściowo porzucili łup na parkingu na którym
    mieli auto
    Mieli pecha bo zgłaszając podałem kierunek w którym odjechali
    i policja dorwała ich w kwadrans po gdy stojąc na poboczu drogi
    zmieniali przebite koło.
    Znaleźli przy nich dwie skradzione pilarki

    Ja widziałem włamanie z okien domu w którym mieszkam a tych
    złodziejaszków spłoszył kierowca samochodu , który jechał ulicą gdy
    oni wybiegali ze sklepu na którym wył i świecił alarm.
    Nie pojechał dalej tylko zatrzymał swoje auto przy ich aucie i zadzwonił
    na policję.
    To jego akcja sprawiła ,że złodzieje porzucili 4 z 6 wniesonych pił
    ale gdy tamci odjechali autem to wysiadł z kabiny swojego auta
    i zgłaszając włamanie ( było to słychać) drugą ręką wrzucił do
    samochodu jedną z porzuconych na parkingu pilarek i odjechał.

    Policja ma numer telefonu z którego dzwonił zgłaszając włamanie , drugi
    sąsiad spisał numer rejestracyjny jego auta więc jak policja się
    postara to również może dorwać tego gościa na gorącym uczynku z piłą w
    kabinie.

    Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział czy też
    paserstwo?
    z pozdrowieniami
    smalu

  • 2. Data: 2011-12-30 10:16:07
    Temat: Re: współudział
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tadeusz Smal wrote:

    > Dziś w nocy byłem ...[ciach]
    > Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział czy też
    > paserstwo?

    Zabezpieczanie dowodów?
    :-)

  • 3. Data: 2011-12-30 11:23:09
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-12-30 11:07, Tadeusz Smal pisze:
> [...]
    > wybiegali ze sklepu na którym wył i świecił alarm.
    > Nie pojechał dalej tylko zatrzymał swoje auto przy ich aucie i zadzwonił

    Ciekawe wszystko widziałeś ty i sąsiad a zadzwonił przypadkowy kierowca.

> [...]
    > to również może dorwać tego gościa na gorącym uczynku z piłą w kabinie.
    >
    > Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział czy też

    Męczy cię to, że ty sobie tej pilarki nie ukradłeś?

    Osądzasz przed poznaniem faktów. Może nie widział pozostałych pilarek
    tylko tą jedną i ją zabezpieczył, byś np. ty z sąsiadem jej nie
    "zabezpieczył"

    Nie chciałby być twoim sąsiadem bo jak by mnie okradali to pewnie było
    by jak (chyba w Młodych Wilkach): no popatrz a taki ładny sąsiad miał
    samochód...

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-12-30 11:51:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-30 10:07:55 +0000, Tadeusz Smal <s...@s...pl> said:

    > Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział

    A dlaczego sądzisz, że to współudział?

    > czy też paserstwo?

    A dlaczego sądisz, że to paserstwo?

    --
    Bydlę

  • 5. Data: 2011-12-30 14:43:31
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-12-30 12:23, Ariusz pisze:

    > Ciekawe wszystko widziałeś ty i sąsiad a zadzwonił przypadkowy kierowca.
    :)
    Czytać uważnie albo ze zrozumieniem nie potrafisz bo napisałem, że też
    dzwoniłem bo ja nakierowałem policjantów w którą stronę odjechali sprawcy.

> [...]
    >
    > Nie chciałby być twoim sąsiadem bo jak by mnie okradali to pewnie było
    > by jak (chyba w Młodych Wilkach): no popatrz a taki ładny sąsiad miał
    :)
    po kolei :
    - pilarek zakupionych w tym salonie mam 2 szt
    - mój drugi telefon był do właściciela tego salonu.
    - ten drugi sąsiad to brat właściciela salonu i z okien swojego
    mieszkania widział ten uciekający samochód sprawców oraz auto tego
    kierowcy bo ten parking jest naprzeciw jego okien ale nie widział on z
    okien tych porzuconych pilarek bo zasłaniał je ten dostawczak kierowcy,
    który spłoszył złodziei.
    - to on spisał numery odjeżdżającego dostawczaka i bardzo żałował,ze
    nie zdążył dobiec z mieszkania na miejsce.
    W sumie to dobrze bo choć bardzo w porządku chłopak z niego ale lubi
    się bić i miewał sprawy za udział w bójkach.

    - ja niestety nie mogłem odczytać numerów dostawczaka bo stał on ode
    mnie około 40 metrów a ponadto mieszkam na drugim pietrze

    - nie wiem z kim i o czym rozmawiał kierowca dostawczaka przez telefon
    ale słyszałem,ze wypowiedział "włamanie" wysiadając ze swojego auta
    by sięgnąć po leżąca najbliżej pilarkę , po czym wsiadł do auta i odjechał .
    - krzyknąłem do niego by zostawił pilę ale widocznie tego nie słyszał
    gadając przez telefon a nie mógł mnie widzieć

    O jakich faktach piszesz?
    Sam konfabulujesz i pewnie sam miewasz kłopoty z cudzą własnością,
    że przez solidarność ze złodziejami coś mi zarzucasz

    Z pozdrowieniami
    smalu

  • 6. Data: 2011-12-30 15:18:16
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-12-30 12:51, Bydlę pisze:

    > A dlaczego sądzisz, że to współudział?
    :)
    Sądzić będzie sędzia a ja jestem ciekaw?
    Zastanawialiśmy się nad tym czekając przed salonem za ochroną
    (przyjechali po 45 minutach ) oraz policją.
    Policja przyjechała po 2 godzianach ale patrol był w terenie i nie
    tracił czasu na przyjazd pod salon tylko od razu jechał w kierunku w
    jakim pojechali sprawcy i ujął ich na gorącym praktycznie uczynku bo
    kilkanaście minut po zgłoszeniu włamania.
    W parę minut później policja poinformowała telefonicznie właściciela,że
    mają już ujętych sprawców

    > A dlaczego sądisz, że to paserstwo?
    :)
    Jak wyżej ale w sumie byłoby zabawne, gdyby byli oskarżani w jednej sprawie.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 7. Data: 2011-12-30 15:48:50
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 11:07:55 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział czy też
    > paserstwo?

    LOL!
    ani jedno, ani drugie, skąd ci to do głowy przyszło?
    po prostu osobna sprawa o kradzież.

    moon

  • 8. Data: 2011-12-30 17:08:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/30/2011 4:07 AM, Tadeusz Smal wrote:
> [...]
    > to również może dorwać tego gościa na gorącym uczynku z piłą w kabinie.
    >
    > Ciekaw jednak jestem czy jego sprawa to będzie współudział czy też

    jesteś pewnien, że to nie był gliniarz?

  • 9. Data: 2011-12-30 17:58:44
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-30 15:18:16 +0000, Tadeusz Smal <s...@s...pl> said:

    > :)
    > Sądzić będzie sędzia a ja jestem ciekaw?

    Nie - stwierdziłeś, że to będzie współudział albo paserka - pytałeś
    tylko które to będzie.
    Mnie ciekawi dlaczego (zacznę od łatwego) uważasz, że to paser.
    Kupił? Sprzedał? Przechował na zlecenie złodzieja?

    To teraz trudne:
    (będzie tryb z Misia: a gdyby tu nagle... ;-))
    A gdyby ten gość napatoczył się rano i zabrał (my wciąż nie wiemy
    dlaczego!) to urządzenie, to byłby w zmowie i w porozumieniu?
    A gdyby to było nocą, ale 4 godziny po fakcie?
    A gdybyś tego nie widział, to też byłby to współudział?

    > w sumie byłoby zabawne, gdyby byli oskarżani w jednej sprawie.

    IMO to są dwie różne sprawy.
    Powiązane miejscemm czasem i towarem, ale jednak niezależne.
    :)

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-12-30 22:53:49
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-12-30 18:58, Bydlę pisze:

> [...]
    > Mnie ciekawi dlaczego (zacznę od łatwego) uważasz, że to paser.
    > Kupił? Sprzedał? Przechował na zlecenie złodzieja?
    Paser za wikipedią to osoba biorąca udział w handlu kradzionymi
    rzeczami lub je rozprowadzająca czyli może faktycznie do momentu w
    którym nie chciałby komuś sprzedać tej piły to nie jest paserem .

    Przyjmijmy więc, że ten facet to taki niby Kali, który uważał,że:
    gdy Kali kraść to dobrze a gdy krąśc kto inny to nie dobrze.

> [...]

    > IMO to są dwie różne sprawy.
    > Powiązane miejscemm czasem i towarem, ale jednak niezależne.
    Masz rację ,że trudne.
    Jak dla mnie to za dużo gdybów i gdybania
    i żyję w świcie prostych do zdefiniowania pojęć.
    Jeżeli facet postanowił być dobrym i swoim zachowaniem nijako wymusił na
    złodziejach porzucenie większości łupów, zadzwonił na policje z
    informacja o włamaniu to w czym był on lepszy od tych złodziei
    gdy sadząc ,że nikt go nie widzi zapierdzielił te pilarkę.
    Dla mnie to nie okazja czyni złodzieja i gdybym ja miał zasądzić o winie
    i karze to dla mnie jego wina, a więc i kara powinna być większa niż
    tych złodziejaszków.