    From: a...@n...net (Marcin Debowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólne zamieszkiwanie
    Date: Tue, 22 Jan 2002 02:19:08 +0100

    On Mon, 21 Jan 2002 17:27:41 +0100, Majka <m...@z...szczecin.pl> wrote:
    >Jak uważacie w takiej sytuacji:
    >W wynajmowanym mieszkaniu mieszka razem para bez ślubu. On po rozwodzie - ma
    >dziecko. Ona w trakcie rozwodu, też ma dziecko. Mają oczywiście wspólne
    >plany, ale na razie czekają na rozwód. Dzieci są u byłych. Jedno z nich
    >zarabia dużo więcej niż drugie. Czy (uczciwie, prawnie, sprawiedliwie)
    >byłoby, gdyby na koszty mieszkania i życia składali się po równo czy % w
    >stosunku do zarobków?

    MSZ, obiektywnie niewątpliwie uczciwiej i sprawiedliwiej po równo
    (przynajmniej na podstawie informacji które przekazałaś).
    A jak subiektywnie, to to już od nich wyłącznie zależy. Jak chcą
    być razem i osoba zarabiajaca więcej, chce płacić to jej sprawa. Ale
    jeśli ta druga traktuje to jako coś co się jej należy to ja na miejscu tej
    pierwszej poszukałbym sobie szybko innych świetlanych perspektyw rozwoju
    społecznego. Jeśli byli by małżeństwem to co innego (w tym i prawnie).
    Chciałaś oceny moralnej to masz :)

    Poza tym zgodzę się z przedpiścami - jak oni mają takie problemy na
    początku...

    --
    Marcin Dębowski