  • Data: 2004-01-15 12:04:48
    Temat: Re: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Psychik napisał:

    > student mieszka 100km od miejsca studiowania. oba te miejsca nalezaly do
    > tej samej Kasy Chorych. w miejscu zameldowania (w miejscowosci rodzinnej) ma
    > lekarza rodzinnego. pojawila sie choroba. lekarz akademicki (uczelni
    > studenta) stwierdza, ze nie moze go przyjac, bo: "nie mozna miec dwoch
    > lekarzy rodzinnych, trzeba by sie przepisywac i zmieniac na ten czas tutaj,
    > nikt mi nie zaplaci za wizyte".
    > czy to prawda? czy nie nalezy sie bezplatna opieka lekarska? to po
    > zwolnienie student ma jechac 100km w kazda strone i do tego chory?

    Mialam kiedys ten problem. Postawilam na nogi bialostocka kase chorych
    (wtedy jeszcze) i okazalo sie, ze studentowi mieszkajacemu w innym
    miescie niz studiuje przysluguje posiadanie 2 lekarzy: w swojej wlasnej
    przychodni oraz w przychodni studenckiej. Podalam namiary na tego
    lekarza, ktory mi odmowil przyjecia do kasy chorych. Na drugi dzien
    poszlam znow do tej studenckiej przychodni i sulyszalam: "aha, to pani
    na nas doniosla do kasy chorych?" na co odpowiedzialam "a ja, a bo co?".
    Zostalam szybko i sprawnie obsluzona, leki wypisane, zwolnienie do reki.

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka