    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>
    Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: wizyta u lekarza - mam prawo czy nie?
    Date: Thu, 15 Jan 2004 00:21:22 +0100

    Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@r...am.torun.pl> napisal w
    wiadomosci news:Pine.BSO.4.58.0401142059240.1142@renata.am.toru
    n.pl...

    > nalezy sie nawet jesli mieszkalby w zasiegu dzialania innego
    > oddzialu funduszu zdrowia

    To bardzo ladna teoria Panie Piotrze:-) A chce Pan poznac realia?:-) Jestem
    zameldowana w Krakowie, podlegam wiec pod Malopolski oddzial NFZ. Tak sie
    sklada jednak ze mieszkam w Chorzowie. Z pewnych przyczyn nie moge sie
    wymeldowac z Krakowa . Wybralam sobie lekarza rodzinnego w Chorzowiei
    wszystko byloby super gdyby nie fakt ze na Slasku obowiazuja karty czipowe,
    ktorej ja nie posiadam i posiadac nie bede bo z racji zameldowania nie
    podlagam pod Slaski oddzial NFZ. Za kazdym razem panie z rejestracji robia
    mi wyklad ze nie moga mnie przyjac, ginekolog nie moze mi wypisac tabletek
    anty bo nie jest to porada nagla itp. Co prawda prawnik NFZ twierdzi, ze
    skoro mam podbita legitymacje ubezpieczeniowa to moge sie leczyc gdzie chce
    ale nikt nie chce mnie przyjac bo "za pani swiadczenia medyczne nikt nam nie
    zaplaci bo oddzialy nie rozliczaja sie miedzy soba". Swietny uklad. Jak wiec
    czytam na stronie NFZ ze powstal aby ulatwic pacjentom dostep do swiadczen
    medycznych to czuje jak mi sie nóz w kieszeni otwiera. Co gorsza ta sama
    sytuacja dotyczy tez mojego 9 miesiecznego synka - skadinad m.in. po jego
    narodzinach nie pojawila sie u nas zadna polozna czy ktos w ten desen "bo
    przysluguje pani polozna z Krakowa".Wrrr.

    HaNkA