    From: "olo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wirtualna zdrada
    Date: Wed, 2 Mar 2011 12:12:31 +0100

    Użytkownik <t...@p...onet.pl>

    > Wg mnie malzonek wiele nie zdziala. Nawet gdyby sady uznawaly tego rodzaju
    > zdrade za uzasadniajaca orzeczenie winy w rozkladzie malzenstwa to w tej
    > sprawie nie wchodzi to w gre - zdarzenie to nie mmoze byc przyczyna
    > rozkladu,
    > bo rozklad nastapil wczesniej. Zatem wrecz odwrotnie - zdarzenie to
    > potwierdza
    > brak wiezi miedzy malzonkami i zasadnosc zadania rozwiazania malzenstwa.

    Również podzielam ten pogląd. Obawiam się tylko że jeżeli sędzią nie będzie
    zdrowy i sprawny seksualnie mężczyzna tylko jakaś absolwentka katolickiego
    liceum która aplikację sędziowską uzyskała po ukończeniu wydziału prawa na
    KUL, to może w ferowaniu wyroku uznać ubogacanie telefonicznej rozmowy za
    wysoce niemoralny sposób prowadzenia się strony.

    > No i oczywiscie otwiera sie kwestia odpowiedzialnosci meza z tytulu
    > zainstalowania sprzetu i nagrywania bez wiedzy zony - to co najmniej
    > naruszenie dobr osobistych i prawa do prywatnosci.

    Czy istnieje jakaś kazuistyka orzekania takich kar w przynajmniej formalnie
    wspólnocie małżeńskiej?

    > Wreszcie w mojej ocenie - zadanie zrzeczenia sie majatku jest lekko
    > grzazkim
    > gruntem. Widzialabym mozliwosc podjecia proby uchylenia sie od skutkow
    > prawnych takiego zrzeczenia z powolaniem sie na grozbe.

    Tutaj sporym problemem będzie zdobycie dowodu na zaistnienie takiej groźby,
    bez naruszania prawa do prywatności małżonka.

    pzdr
    olo