  • 1. Data: 2004-02-02 10:18:39
    Temat: windows95 OEM a wymiana sprzetu na nowy?
    Od: "mori" <g...@U...one.pl>

    witam

    windowsy te byly kupowane jako OEM razem z pamieciami SIMM. Obecnie sprzet
    na ktorym to dziala jest juz mocno zestarzaly (Pentium 166) i zamierzam
    wymienic go na nowy. Zostawiam monitor, mysz i klawiatury a kupuje tylko
    samo "pudlo".
    Teraz mam problem legalnosci przeniesienia Windowsa na ten nowy sprzet.
    Czy ktos moglby mi przyblizyc jak to wyglada? czy moze czeka mnie zamykanie
    win95 gleboko w szafie a z tymi nowymi kompami zakup nowych licencji?

    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2004-02-02 11:25:01
    Temat: Re: windows95 OEM a wymiana sprzetu na nowy?
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "mori" <g...@U...one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zamykanie
    > win95 gleboko w szafie a z tymi nowymi kompami zakup nowych licencji?

    Przepraszam, ale czy ja dobrze rozumiem?
    Ty chcesz Win95 instalować na nowej maszynie (np. 256MB RAM i 2Ghz
    procesor)...
    Jesli tak, to ROTFL...
    Zakup z komputerem WinXP HE OEM (na przykład) i będziesz zadowolony...
    Ewentualnie może być Win98 SE (bo księgowe lub magazynowe programy DOS-owe),
    ale i tak Ci radzę XP...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 3. Data: 2004-02-02 11:57:31
    Od: "MK" <t...@t...pl>

    > Przepraszam, ale czy ja dobrze rozumiem?
    > Ty chcesz Win95 instalować na nowej maszynie (np. 256MB RAM i 2Ghz
    > procesor)...
    > Jesli tak, to ROTFL...

    Z tym przeniesnieniem to roznie bywa. Najlepiej zadzwon kilka razy na linie
    0801 M$ i pytaj sie zawsze o ten sam problem. Jak otrzymasz przynajmniej 3
    razy taka sama odpowiedz, to wtedy mozesz byc jej pewny.

    Natomiast z tego co ja wiem, to licencje OEM przy zakupie "przywiazuja sie"
    do sprzetu, do czyli 95 OEM bedzie legalny tylko z Twoim P166.

    Mozesz tez poczytac strony M$

  • 4. Data: 2004-02-02 11:59:08
    Od: "mori" <g...@U...one.pl>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości
    [...]
    > Przepraszam, ale czy ja dobrze rozumiem?
    > Ty chcesz Win95 instalować na nowej maszynie (np. 256MB RAM i 2Ghz
    > procesor)...
    > Jesli tak, to ROTFL...
    [...]

    niestety mnie do ROTFLowania daleko, raczej nazwal bym to "brakiem
    pieniedzy"
    pozatym sprzet to zapewne 128 RAM w zupelnosci wystarczy, najwolniejszy
    Duron tez bedzie ok, ale to juz NTG.

    pozdrawiam
    Grzesiek

  • 5. Data: 2004-02-02 12:11:22
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > sie"
    > do sprzetu, do czyli 95 OEM bedzie legalny tylko z Twoim P166.

    Owszem jest to związane z komputerem. Pytanie brzmoi: co to znaczy
    zmiana komputera? Z tego co ja wiem to przy zakupach sprzed kwietnia
    2003 można było "modernizować" komputer i pozostawić np. tylko starą
    obudowę. Od 04.2003 jest już wyraźnie powiedziane, że wymiana płyty
    głównej to zmiana komputera.

  • 6. Data: 2004-02-02 12:54:12
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

> [...]
    > pieniedzy"
    > pozatym sprzet to zapewne 128 RAM w zupelnosci wystarczy, najwolniejszy

    Rozumiem Cię, ale komfortowej pracy to Ty mieć nie będziesz...

  • 7. Data: 2004-02-02 14:56:48
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "mori" <g...@U...one.pl> wrote in message
> [...]
    zamykanie
    > win95 gleboko w szafie a z tymi nowymi kompami zakup nowych licencji?

    Win95 na nowym sprzęcie będzie nielegalny.
    Czeka cię kupienie nowych windowsów.

  • 8. Data: 2004-02-02 18:00:54
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    zamykanie
    > win95 gleboko w szafie a z tymi nowymi kompami zakup nowych licencji?

    To ja się jeszcze zapytam, jak to się ma do artykułu 66 ustawy Prawo
    autorskie i prawa pokrewne? (szczególnie ustęp 2) Bo te w95 pewnie parę
    latek mają...
    Czyli, czy licencja wygasa po 5 latach?

    pozdrawiam
    Alek

  • 9. Data: 2004-02-02 21:42:51
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> napisał w wiadomości
    > Win95 na nowym sprzęcie będzie nielegalny.
    > Czeka cię kupienie nowych windowsów.

    Jakos nie moge doszukac sie podstaw w umowie licencyjnej win95oem - a mam ja
    w oryginale na biurku.
    p.
    W,

  • 10. Data: 2004-02-03 08:00:33
    Od: "Pstrong" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    zamykanie
    > win95 gleboko w szafie a z tymi nowymi kompami zakup nowych licencji?

    Czy win95 nie jest już oprogramowaniem typu abandonware i MS nie za
    bardzo już się przejmuje co się z nim dzieje? Coś takiego mi się obiło o
    uszy, ale może niech ktoś to potwierdzi/sprostuje.