  • 11. Data: 2004-02-03 08:23:13
    Temat: Re: windows95 OEM a wymiana sprzetu na nowy?
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Pstrong" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bvnkf0$b2k$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "mori" <g...@U...one.pl> napisał w wiadomości
    > sprzet.
    > zamykanie
    >
    > Czy win95 nie jest już oprogramowaniem typu abandonware i MS nie za
    > bardzo już się przejmuje co się z nim dzieje? Coś takiego mi się obiło o
    > uszy, ale może niech ktoś to potwierdzi/sprostuje.

    Pytanie było o legalność przeniesienia systemu, a nie o to, czy M$ się
    przejmuje Windowsem 95, czy nie... Pytający ma wersje OEM systemu, więc to
    jeszcze bardziej komplikuje sprawę jego legalnego przeniesienia. OEM jest
    przypisany _do_komputera_ (lub podzespołu) z którym został kupiony.
    Dokładnie naświetliłem sprawę licencji w mojej poprzedniej odpowiedzi...
    Proszę przeczytać...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 12. Data: 2004-02-03 11:01:02
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl.pl>

    Dnia 2.02.04 12:25, Użytkownik Chmielu napisał:

    > Użytkownik "mori" <g...@U...one.pl> napisał w wiadomości

    > zamykanie

    > Przepraszam, ale czy ja dobrze rozumiem?
    > Ty chcesz Win95 instalować na nowej maszynie (np. 256MB RAM i 2Ghz
    > procesor)...
    > Jesli tak, to ROTFL...
    > Zakup z komputerem WinXP HE OEM (na przykład) i będziesz zadowolony...
    > Ewentualnie może być Win98 SE (bo księgowe lub magazynowe programy DOS-owe),
    > ale i tak Ci radzę XP...

    Mam podobny problem. Musze przejść na nowszą wersję windowsa,

    ale nie wiem czy pod XP będzie działal mój dosowy program magazynowy.

    Czy jeśli kupię windowsa z obudową do peceta, to bedą spełnione warunki licencji?

    Jak wygląda fizyczne przporządkowanie wersji OEM windows do sprzętu?
    Czy wersję OEM mogę kupić od dowolnej firmy, czy musi być to firma w
    jakiś sposób upoważniona przez Microsoft?

    --
    Niebieski

  • 13. Data: 2004-02-03 16:04:59
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Niebieski" <n...@w...gazeta.pl.pl> napisał w
    wiadomości news:401F7F6E.7070400@wytnijto.gazeta.pl.pl...
    DOS-owe),

    > Mam podobny problem. Musze przejść na nowszą wersję windowsa,
    > ale nie wiem czy pod XP będzie działal mój dosowy program magazynowy.

    Jaki to program. Np. Subiekty i WF-Magi "chodzą" bardzą dobrze...

    > Czy jeśli kupię windowsa z obudową do peceta, to bedą spełnione warunki
    licencji?

    Z obudową kompletną oczywiście (za zasilaczem)...
    Tak. Przecież nalepkę nalepiamy na obudowę właśnie...
    Ja bym sprzedał, choć słyszłem głosy, że _wyłacznie_ z płytą główną lub
    dyskiem...
    Trochę naciągane...

    > Jak wygląda fizyczne

    Co znaczy "fizyczne"...?
    O licencjach - cytowałem już strony Microsoft Polska...
    Poszukaj...

    ...przporządkowanie wersji OEM windows do sprzętu?
    > Czy wersję OEM mogę kupić od dowolnej firmy, czy musi być to firma w
    > jakiś sposób upoważniona przez Microsoft?

    Dowolnej _oficjalnie_ zajmującej sprzedażą sprzętu komputerowego...

  • 14. Data: 2004-02-03 17:02:04
    Od: Niebieski <n...@w...gazeta.pl.pl>

    Dnia 3.02.04 17:04, Użytkownik Chmielu napisał:

    > Użytkownik "Niebieski" <n...@w...gazeta.pl.pl> napisał w
    > wiadomości news:401F7F6E.7070400@wytnijto.gazeta.pl.pl...

    > DOS-owe),

    > Jaki to program. Np. Subiekty i WF-Magi "chodzą" bardzą dobrze...

    Magazyn Multi. Ale skoro Subiekt działa, to i tutaj raczej nie
    powinienem spodziewać się większych problemów.

    > licencji?
    >
    > Z obudową kompletną oczywiście (za zasilaczem)...

    A jak wymienię później zasilacz na lepszy?

> [...]

    > O licencjach - cytowałem już strony Microsoft Polska...
    > Poszukaj...
    >
    > ...przporządkowanie wersji OEM windows do sprzętu?

    Chodzi właśnie o nalepkę. Kupując system z dyskiem trzeba ją nakleić na obudowę, a
    nie na dysk?

    > Dowolnej _oficjalnie_ zajmującej sprzedażą sprzętu komputerowego...

    Acha.

    Niebieski

  • 15. Data: 2004-02-03 20:55:14
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Niebieski" <n...@w...gazeta.pl.pl> napisał w
    wiadomości news:401FD40C.80200@wytnijto.gazeta.pl.pl...

    > Magazyn Multi. Ale skoro Subiekt działa, to i tutaj raczej nie
    > powinienem spodziewać się większych problemów.

    Subiekt5:
    Sprawdziłem empirycznie... I w sieci, i lokalnie...
    WF-Mag lokalnie.

    > A jak wymienię później zasilacz na lepszy?

    Dobre pytanie...
    A kto to sprawdzi...?
    I jak...?

    > Chodzi właśnie o nalepkę. Kupując system z dyskiem trzeba ją nakleić na
    obudowę, a nie na dysk?

    Dokładnie...

  • 16. Data: 2004-02-04 12:49:30
    Od: "jerzyg" <j...@o...pl>

    Witam,

    Rzeczywiście jest tak, że licencja OEM jest związana z zakupionym
    podzespołem. Kiedyś nie było naklejek i przypisanie OEM wynikało z treści
    faktury. Kiedy pojawiły sie naklejki ze względów administracyjnych łatwiej
    jest je naklejać na obudowy, ale można także na podzespoły, z którymi
    nabyto.

    Z tematem OEM wiąże sie w przypadku XP jeszcze kwestia wymiany podzespołów,
    jeżeli Windows OEM był zakupiony razem z całym komputerem. Otóż dawniej,
    kiedy nie było aktywacji, nie istniały techniczne przeszkody do rozdzielania
    takiej licencji od systemu i przenoszenia jej na inny. Legalnośc takiego
    działania nie byłaokreslona żadnymi przepisami i domniemywało się, że
    wystarczy zachowywać za każdym razem istotny element (płyta gł, procesor,
    dysk) aby było to legalne (czyli po trzech "przeprowadzkach" mogliśmy
    spokojnie wsiąść do nowego komputera :-). Obecnie jest to sciśle związane z
    płytą główną, chociaz przeniesienie płyty głównej do nowej obudowy i kart w
    pewnych wypadkach również jest traktowane jako opuszczenie licencji OEM.

    Generalnie - jeśli masz poczucie, że przy modernizacji dokonujesz istotnej
    zmiany jakościowej - bardzo prawdopodobne, że łamiesz licencję OEM.

    Produkty OEM moga sprzedawać z podzespołami tylko tzw. System Builders,
    czyli firmy, które w zakresie zgłoszonej działalności mają montaż (budowa) i
    sprzedaż sprzętu komputerowego. Ponieważ zazwyczaj wszystkie sklepy to mają,
    to wystarczy zakup w takiej firmie. Poza tym licencję można przenieść na
    nowego użytkownika, także odpłatnie, czyli w praktyce używany komputer z
    licencją OEM można kupić od każdego.
    ___________

  • 17. Data: 2004-02-04 20:11:54
    Od: niebieski <n...@w...gazeta.pl>

    jerzyg wrote:

> [...]
    > faktury. Kiedy pojawiły sie naklejki ze względów administracyjnych łatwiej
    > jest je naklejać na obudowy, ale można także na podzespoły, z którymi

    Więc jeśli kupię OEM z kieszenią na dysk, przykleję na niej naklejkę to
    będzię OK?

    --
    Pozdrawiam ..... Niebieski.

  • 18. Data: 2004-02-05 01:02:47
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "niebieski" <n...@w...gazeta.pl> wrote in message

    > Więc jeśli kupię OEM z kieszenią na dysk, przykleję na niej naklejkę to
    > będzię OK?

    Nie nie będzie.
    Po zainstalowaniu przeniesienie tego na nowy komputer jest niezgodne z
    licencją.
    Tylko nawet sam microsoft nie wie jak to udowodnić.

  • 19. Data: 2004-02-05 10:28:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    jerzyg rzecze:
    > Rzeczywiście jest tak, że licencja OEM jest związana z zakupionym
    > podzespołem. Kiedyś nie było naklejek i przypisanie OEM wynikało z treści

    Ale bredzisz.

    zdegustowany
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 20. Data: 2004-02-05 16:03:48
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:bvt5s7$shd$1@news.onet.pl...
    > jerzyg rzecze:
    >
    > Ale bredzisz.
    >
    > zdegustowany
    > Arek

    O rany, Buzdygan się obudził ze snu zimowego. I od razu rzyga.
    A tak fajnie było jak go nie było.