  • 1. Data: 2004-02-02 09:37:56
    Temat: BZWBK
    Od: "Wojtek" <v...@p...onet.pl>

    Witam!
    Za wydanie karty + monit BZWBK naliczyl mi oplate 35 zl.
    Karty nie otrzymalem, wiec zglosilem reklamacje o anulowanie oplaty, ktora
    zostala nieslusznie naliczona, ale oni tylko zastrzegli karte (na moja prosbe)
    i oplaty nie anulowali, tlumaczac sie tym, iz karta od nich zostala wyslana.
    Duplikatu karty juz nie chce, gdyz bank po tym incydencie juz mi nie odpowiada
    i bede go zmienial, ale zeby to zrobic musze miec czyste konto. Na jaki art.
    KC (mowiacy o tym, iz za towar niedostarczony nie mam obowiazku uiszczac
    naleznosc) sie powolac?
    Co zrobic aby sie juz dczepili ode mnie?
    Strasza mnie tym, ze jesli nie zaplace to do czasu splaty za kazdy monit bede
    placil dodatkowo 10 zl:(

    Pomozcie.
    Pozdrawiam Wojtek

  • 2. Data: 2004-02-02 13:14:41
    Temat: Re: BZWBK
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Ja się podepnę. Cos sie ostatnio BZWBK wziął za martwe konta. Moja
    lepsza połowa w czasach studenckich (ok 6-7 lat wstecz) była założyła
    sobie konto studenckie (prowizja za prowadzenie: 0.00) w banku (jeszcze)
    WBK. Po ok. 3 latach przestała używać tegoż konta uprzednio wyczyściwszy je
    do 0.00 - ale "zapomniała" zamknąć je "urzędowo" (co, jak się okazuje, było
    duuużym błędem z jej strony). Przed 2 tygodniami dostała listem poleconym na
    adres stałego zameldowania wezwanie do zapłaty ok. 200 zl (75 należność, 3
    odsetek, reszta - koszty upomnień). W ww. wezwaniu użyty został zwrot "na
    podstawie umowy kredytowej" - oczywiście żadnej umowy kredytowej nie
    podpisywała. W tamtym czasie nie było też (nie jestem pewien) oświadczeń o
    poddaniu się egzekucji. Bank myli się w zeznaniach, czym został spowodowany
    debet na koncie - podejrzewam jakieś prowizje za karty płatnicze.

    Co robić Droga Redakcjo?

    Pete

  • 3. Data: 2004-02-02 20:38:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co zrobic aby sie juz dczepili ode mnie?
    > Strasza mnie tym, ze jesli nie zaplace to do czasu splaty za kazdy monit

    Pytanie, czy opłata została faktycznie niesłusznie naliczona. Jeśli tego
    jesteś pewien, to ja bym wysłał do nich pismo za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru (zamiennie zaniósł do oddziału i złożył za pokwitowaniem na
    dzienniku podawczym) oświadczając, że na płacenie żadnych 35 zł nie
    wyrażasz zgody i jeśli sobie życzą, by Cię pozwali do sądu. Może ochłoną.

    A jeśli nie? No faktycznie mogą próbować coś zapisywać w tych BIK-ach i
    później będzie ciężko to odkręcić. Ja osobiście, o ile pismo nie odniesie
    skutku i przyślą jakieś kolejne pozbawione sensu upomnienie spróbował z
    nadzorem bankowym NBP. Pismo do nich nic nie kosztuje. Na ile odniesie
    skutek, nie potrafię powiedzieć.

    Generalnie kwota to zbyt mała, by kombinować coś poważniejszego, a przez
    głupie kilkadziesiąt złotych możne później długo udowadniać, że nie jest
    się żółwiem.

  • 4. Data: 2004-02-02 21:56:41
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    spowodowany
    > debet na koncie - podejrzewam jakieś prowizje za karty płatnicze.

    CKM radzi:
    Zrobic mu ulubiona kolacje i zaspokoic go .....

    Czy we wzorcu WBK (regulaminy sie chyba zmienyly) byly zapisy o oplacie za
    monity? Jesli nie, to czy nowy wzorzec zostal doreczony - 384(1) KC.

    co do "umowy kredytowej" - 6KC - niech BeZet ja wskaze!

    poza tym z opisu cos mi wynika, ze roszczenia mogly sie przedawnic....
    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-02-03 09:04:20
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > Czy we wzorcu WBK (regulaminy sie chyba zmienyly) byly zapisy o oplacie za
    > monity? Jesli nie, to czy nowy wzorzec zostal doreczony - 384(1) KC.

    Nie mam pojęcia czy były, bo wszystkie papiery z WBK zaginęły. Adres
    korespondencyjny był, niestety, adresem akademikowym i od czasu zakończenia
    studiów nie był zmieniany (niestety po raz drugi). Konto wtedy było już z
    saldem 0.00 i nie było na nie przelewane stypendium.

    > co do "umowy kredytowej" - 6KC - niech BeZet ja wskaze!

    To, Droga Redakcjo, sam wymyśliłem. Podałem to jako ciekawostkę zawodową.

    > poza tym z opisu cos mi wynika, ze roszczenia mogly sie przedawnic....

    A ile to jest? 3 lata?
    Poza tym mogą się tłumaczyć, że wezwania wysyłali na adres korespondencyjny
    (akademik) psia ich mać.

    Redakcjo?

    Pete

  • 6. Data: 2004-02-04 00:29:15
    Od: nadir <r...@p...fm>

> [...]
    > poddaniu się egzekucji. Bank myli się w zeznaniach, czym został spowodowany
    > debet na koncie - podejrzewam jakieś prowizje za karty płatnicze.

    Wczesniej mialem konto w WBK i z tego co pamietam to w ich wlasym
    regulaminie byl zapis ze jezeli przez trzy kolejne miesiace nie ma
    zadnych wplat na konto to bank rozwiazuje umowe.
    Poczytaj umowe/regulamin WBK, jezeli jeszcze masz.

  • 7. Data: 2004-02-04 08:36:09
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "nadir" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > zadnych wplat na konto to bank rozwiazuje umowe.
    > Poczytaj umowe/regulamin WBK, jezeli jeszcze masz.

    Niestety nie mam, ale podejrzewam, ze byl zapis taki jak w aktualnym, tzn.:
    "Bank _może_ rozwiązać umowe" . I w tym sęk.

    Pete