  • 11. Data: 2003-04-02 14:11:01
    Temat: Re: windows OEM - kiedy legalny?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    KK wrote:
    [..]
    > Pamiętaj, że w razie kontroli, to ty będziesz musiał pokazać fakturę na
    > której jest napisane co kupiłeś razem z wersją OEM.

    Nieprawda. Jedyne co musi to pokazać, że ma niepiracki egzemplarz programu.

    > A dobiorą się do ciebie, a nie do sklepu, więc w dobrze pojętym własnym
    > interesie jest bycie bardziej papieskim niż papież.

    Nie mają prawa się "dobrać".

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 12. Data: 2003-04-02 14:15:24
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message
    > KK wrote:
    > [..]
    >
    > Nieprawda. Jedyne co musi to pokazać, że ma niepiracki egzemplarz
    programu.
    A na nim będzie napisane, że wersja OEM
    I wersja nadal jest piracka bez sprzętu. Dowodem jak ona została zakupiona
    jest faktura.
    I niestety trzeba ją mieć.

    > Nie mają prawa się "dobrać".
    A co ich obchodzi sklep, ty masz nielegalną wersje, więc ciebie się będą
    czepiać.

  • 13. Data: 2003-04-02 15:16:20
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    KK wrote:
    > A na nim będzie napisane, że wersja OEM
    > I wersja nadal jest piracka bez sprzętu.

    Nie, nie jest. Już pisałem - OEM to umowa między producentem programu
    a dystrybutorem. Klienta nic ona nie dotyka.

    > Dowodem jak ona została zakupiona jest faktura.
    > I niestety trzeba ją mieć.

    Nie trzeba. Nikt nikogo w tym kraju - jeśli nie prowadzi działalności
    gospodarczej - nie może zmusić do trzymania dowodów zakupu.
    Pokazujesz egzemplarz programu, jeśli oni uważają, że jest to płytka
    piracka to niech to udowodnią.
    Jeśli zaś nie podważają, że jest przez nich wypuszczona to niech spier...
    na drzewo w głębokich ukłonach i przeprosinach za najście.

    > A co ich obchodzi sklep, ty masz nielegalną wersje,
    > więc ciebie się będą czepiać.

    Ależ ja mam LEGALNĄ wersję. Układy między sklepem a producentem
    NIC MNIE NIE OBCHODZĄ. Nie, ale to kompletnie nic.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 14. Data: 2003-04-02 15:23:44
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    Z doświadczenia:

    Microsoft przy wersji OEM wymagał od końcowego użytkownika 2 z 3 rzeczy aby
    oprogramowanie było uznane za legalne:
    1. oryginalnego nośnika
    2. naklejki takiej Microsoftowej na obudowie kompa
    3. faktury zakupu

    Chodzi oczywiście o system operacjny OEM.

    Pozdro
    Nuori76

  • 15. Data: 2003-04-02 18:18:22
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. naklejki takiej Microsoftowej na obudowie kompa
    > 3. faktury zakupu
    >
    > Chodzi oczywiście o system operacjny OEM.
    Dziekuję wszystkim za wyjaśnienia. Myśle że kupie system najprawdopodobniej
    ze stacją dyskietek albo procesorem i mam nadzieję, że bedzie ok
    pozdrawiam
    pawełJ