  • 1. Data: 2003-04-01 18:42:51
    Temat: Art. 57 prawa autorskiego
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Art. 57. 1. Jeżeli nabywca autorskich praw majątkowych lub licencjobiorca,
    który zobowiązał się do rozpowszechniania utworu, nie przystąpi do
    rozpowszechniania w umówionym terminie, a w jego braku - w ciągu dwóch lat
    od przyjęcia utworu, twórca może odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć i
    domagać się naprawienia szkody po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu,
    nie krótszego niż sześć miesięcy.

    Mam dwa pytania, może ktoś się orientuje.
    1) Czy jeśli minęło pół roku od terminu, w którym wydawca miał wydać
    książkę, to uznaje się, że ostateczny termin minął czy też te sześć miesięcy
    zaczyna się liczyć dopiero od wysłania oficjalnego pisma wyznaczającego
    dodatkowy termin?
    2) Co znaczy "naprawienie szkody"? A jakie konkretnie odszkodowanie można
    wystąpić?

    Paweł
    --
    Wygraj książkę
    www.szwedzka.pl

  • 2. Data: 2003-04-01 21:00:03
    Temat: Re: Art. 57 prawa autorskiego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | książkę, to uznaje się, że ostateczny termin minął czy też te sześć
    | miesięcy zaczyna się liczyć dopiero od wysłania oficjalnego pisma

    Moim zdaniem Tak. termin liczy się od ponaglenia.

    | 2) Co znaczy "naprawienie szkody"? A jakie konkretnie odszkodowanie
    | można wystąpić?

    A jaką w wyniku tego poniosłeś szkodę? Jak szkoda, takie odszkodowanie.

  • 3. Data: 2003-04-01 21:52:24
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > A jaką w wyniku tego poniosłeś szkodę? Jak szkoda, takie odszkodowanie.

    Np. zwrot kosztów habilitacji, która nie doszła do skutku, bo jednym z jej
    warunków było wydanie dzieła.