  • 1. Data: 2003-04-01 18:15:54
    Temat: Czy adres IP moze zostac uznany za dane osobowa, umozliwiajaca identyfikacje osoby fizycznej
    Od: "strupek2" <s...@i...pl>

    Czy numer IP komputera może być jedynym dowodem skazującym skoro każdy może
    włamać się do mojego komputera i za jego pośrednictwem dokonać oszustwa ?
    Posiadam łącze internetowe SDI. Zostałem oskarżony o wyłudzenie pieniędzy
    poprzez internet (rzekomo otrzymałem pieniądze a nie wysłałem towaru).
    Dowodem w sprawie jest numer IP komputera z którego podobno odbyło się
    logowanie na konto aukcji.Oraz numer IP w mailach. Oczywiście posiadam
    stały numer IP.

  • 2. Data: 2003-04-01 20:45:25
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "strupek2" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Posiadam łącze internetowe SDI. Zostałem oskarżony o wyłudzenie pieniędzy
    > poprzez internet (rzekomo otrzymałem pieniądze a nie wysłałem towaru).

    Czy nie prosciej udowodnic, kto "otrzymal pieniadze" ?

    Karol

  • 3. Data: 2003-04-01 21:03:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy nie prościej udowodnić, kto "otrzymał pieniądze" ?

    Bywa, że się nie da. Na przykład pieniążki odebrane z poste restante na
    podstawie fałszywego dokumentu.

  • 4. Data: 2003-04-02 10:32:25
    Od: "Paweł \"gonzo\" Gontarek" <g...@N...pl>

> [...]
    > Dowodem w sprawie jest numer IP komputera z którego podobno odbyło się
    > logowanie na konto aukcji.Oraz numer IP w mailach. Oczywiście posiadam

    1. A może jeszcze wiedza kiedy o ktorej godzinie bylo zlozone zamowienie ???
    Wtedy ustalisz czy ktos z twego kompa w domu/pracy nie korzystal.
    2. A jak otrzymales pieniadze ? Przelewem ? niech Cie oskarzą i zażadaj
    grafologa - stwierdzi fałszerstwo w 100%
    3. Adres IP to można sobie przydzielić... poza tym mogl to zrobic pracownik
    Tepsy - wystarczy ze na twoej wyposazenie znajdujace sie w centrali
    telefonicznej podepnie sobie swoj modem odcinajac dostep tobie... i co ? ano
    ma twoje IP. Przeciez logowanie jest prozaicznie proste i przesylane
    otwartym tekstem a w tepsie login i haslo wyglada mniej wiecej tak:
    uzytkownik: login3 hasło: 3login .. wiec latwo zgadnąc ..

    gonz0

  • 5. Data: 2003-04-03 11:24:26
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > Dowodem w sprawie jest numer IP komputera z którego podobno odbyło się
    > logowanie na konto aukcji.Oraz numer IP w mailach. Oczywiście posiadam

    coś śmierdzi mi złodziejkiem. Boisz się że dojdą po numerze konta i Twoich
    danych osobowych ? Złodzieji internetowych nie brakuje. Sam prawie padłech
    ich ofiarą (prawie, bo zdążyłem wycofać się na poczcie z odebrania
    przesyłki - znajomości na szczęście zaważyły) ale żeby nie to to też bym
    dochodził przez Policję o sprawdzenie danych osobowych sukinsyna.

  • 6. Data: 2003-04-04 11:32:41
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    Moim zdaniem odpowiedz na pytanie zadane w temacie, co do zasady brzmi: Nie.
    v.

  • 7. Data: 2003-04-04 13:39:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Popieram.
    Nie jest to dana identyfikująca osobę, a jedynie narzędzie, którego użyto do
    ewentualnego przestępstwa. Na ogólnych zasadach należy więc dowieść, kto
    użył tego narzędzia. No i otwarta pozostaje ewentualna kwestia pomocnictwa,
    jeśli właściciel wiedział o celu i użyczył narzędzia. Ale to już inna
    kwestia.

  • 8. Data: 2003-04-05 09:35:05
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b6kb14$t1q$3@inews.gazeta.pl...
> [...]
    pomocnictwa,
    > jeśli właściciel wiedział o celu i użyczył narzędzia. Ale to już inna

    A sprawa w pewien sposób podobna. Przegródka pocztowa. Czy może stanąć
    przed sądem?
    Moja korespondencja przychodzi na przegródkę. Meldunku czasowo nie mam
    [w trakcie budowy domku]. Cyfra [z którą mam wszystko rozliczone], wg
    jej pism oddała mnie do sądu o jakieś zaległości. Na adres
    korespondencyjny. Jak wygląda sprawa wyroku?

    Pozdrawiam
    Krystyna_u

  • 9. Data: 2003-04-05 17:11:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A sprawa w pewien sposób podobna. Przegródka pocztowa. Czy może stanąć
    | przed sądem?

    Moim zdaniem nie. Zdecydowanie nawet przegródka pocztowa nie powinna stawać
    przed sądem. :-)) No, chyba że taka mała, by nie zasłaniała sali sądowej.
    Ale gdzie tu podobieństwo do IP?

> [...]
    | jej pism oddała mnie do sądu o jakieś zaległości. Na adres
    | korespondencyjny. Jak wygląda sprawa wyroku?

    A w jakim kontekście? W wyroku jest imię i nazwisko. Co do pozostałych
    danych, to zidentyfikuje Cię poczta. Powinni Cię spisać z dowodu osobistego
    w chwili wykupywania przegródki. Na żądanie sądu mają obowiązek podać, gdyby
    była taka potrzeba. Ale jeśli będziesz podejmować korespondencję z
    przegródki, to pewnie potrzeby nawet nie będzie. Tylko ewentualnie komornik
    może mieć kłopot.

  • 10. Data: 2003-04-06 16:47:48
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    > Nie jest to dana identyfikująca osobę, a jedynie narzędzie
    No wlasnie tu zachodzi pewne .... niedomowienie... moim zdaniem IP nie
    identufikuje w zaden sposob komputera....

    Numer IP (zgodnie z tym co wiadomo w dziedzienie sieci) moze sobie przypisac
    kazdy jaki sobie chce ... i tylko dzieki dobrej praktyce jest tak ze w
    zasadzie nikt tego nie robi. Jednak moze sie tak zdazyc ze jesli np. wiemy
    ze jakis IP jest wolne (nikt go nie uzywa) to mozemy sobie go przypisac ...
    i np. cos elektronicznie napsocic....

    Moim zdaniem identyfikacja komputera jak juz ... (choc tez nie dokonca)
    mogloby byc:
    IP + adres MAC karty sieciowej + traceroute dla danego IP wykonany w chwili
    dokonania np przestepstwa...

    Pozdrowionka śle Cray
    c...@o...pl