  • Data: 2003-01-24 22:40:09
    Temat: Re: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sandra napisa_(a):
    > zaczynając sprawę karną a nastepnie wysłuchując nieletniego w danej sprawie
    > jest ważna treść czyli nie biore przyrzeczenia ale zgodnie z k.r.o wzywam
    > sobie takiego świadka z opiekunem /art.93§1 k.r.o/
    > odegra dużą rolę w takim wysłuchaniu umiejętność dotarcia do psychiki
    > dziecka przez samego sedziego lub psychologa,którego sędzia z uwagi na wiek
    > dziecka również może wezwać i zastosowuje to w praktyce ...

    Ta dyskusja nie dotyczy sposobu prowadzenia przesłuchania, bo do to tak
    naprawdę nie jest uregulowane w przepisach, a rzeczywiście jest kwestią
    podejścia przesłuchującego do świadka oraz jego umiejętności
    (przesłuchującego). Mowa była o wymaganym sposobie wezwania, sankcjach
    itp. rzeczach.

    > polecam wyrok SN z 1980r. IIIKR 428/79 ; z 1988 VKRN 237/88

    Jeśli mi go przyślesz to poczytam, na razie nie chce mi się szukać :)

    KF