eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › wezwanie do usunięcia braków formalnych - wskazać w jakim zakresie zaskarża się nakaz mimo, że się go nie zaskarżyło ( pozew wzajemny)

  • 1. Data: 2010-10-20 17:44:04
    Temat: wezwanie do usunięcia braków formalnych - wskazać w jakim zakresie zaskarża się nakaz mimo, że się go nie zaskarżyło ( pozew wzajemny)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    1. A pozywa B (postępowanie upominawcze przed SR o 5 000 PLN w
    oparciu o umowę 001/09

    2. B odpowiada pozwem wzajemnym na kwotę 15 000 PLN w oparciu o
    umowę 001/09

    3. B oczekuje na : postanowienie o niewłaściwości sądu, a
    następnie wezwanie do uzupełnienia braków poprzez uiszczenie wpisu

    A tu psikus. z SR przychodzi wezwanie do uzupełnienia braków
    formalnych w postaci wskazania w jakiej części (całość/część)
    zaskarża nakaz ... i uzasadnić. SR poucza, że nie uzupełnienie
    tego braku spotka się z ODRZUCENIEM ZASKARŻENIA, i przy okazji
    informuje o "wyłączeniu pozwu wzajemnego zgłoszonego w
    sprzeciwie" do innego postępowania.

    Jak to ugryźć ? Sprzeciwu nie było , bo nie było sensu w
    sprzeciwie podnosić potrącenia o 5 000 , gdyż wierzytelność "w
    drugą stronę" była większa, zatem skierowano powództwo wzajemne.
    Powodowie dochodzą od siebie kwot wynikających stricte z tej
    samej umowy.

    Jakieś wskazówki ?
    6008

  • 2. Data: 2010-10-20 18:23:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Jakieś wskazówki ?

    jeśli wydano nakaz zapłaty to trzeba złożyć sprzeciw i razem z nim
    powództwo wzajemne.
    Ale w tym wypadku powództwo wzajemne i tak jest niedopuszczalne - art.
    505 [4] §2 kpc.

    Czyli sąd zrobił bardzo dobrze.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 3. Data: 2010-10-20 18:36:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-20 20:23, Johnson pisze:

> [...]
    > nim powództwo wzajemne.
    > Ale w tym wypadku powództwo wzajemne i tak jest niedopuszczalne

    Pijesz do kwoty >10 000 ?

    6008

  • 4. Data: 2010-10-20 18:37:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Pijesz do kwoty >10 000 ?

    ooo, nawet się domyśliłeś ...
    Było pomyśleć przed wniesieniem powództwa wzajemnego.

  • 5. Data: 2010-10-20 18:43:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-20 20:37, Johnson pisze:

    > ooo, nawet się domyśliłeś ...
    > Było pomyśleć przed wniesieniem powództwa wzajemnego.

    W tym, że:

    - zarzut potrącenia byłby głupi, bo załóżmy, że sąd klepnąłby
    potrącenie, więc wyszłoby na 0, gdyby jednak sąd miał uznać
    rację b w całości, to wówczas A winien jest B jeszcze 10 000 PLN

    - celność "zarzutów" w opinii B jest stricte zależna od
    rozpatrzenia przez sąd roszczeń B

    Szczerze o powództwie wzajemnym mam zielone pojęcie, więc pytam.

    6008

  • 6. Data: 2010-10-20 18:48:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > - zarzut potrącenia byłby głupi, bo załóżmy, że sąd klepnąłby
    > potrącenie, więc wyszłoby na 0, gdyby jednak sąd miał uznać rację b w
    > całości, to wówczas A winien jest B jeszcze 10 000 PLN

    Głupie to jest postępowanie uproszczone,ale to nie twoja wina :)

    Zarzut potrącenia miałby jeden plus na kosztach - wygrane byłby dwa
    procesy - jeden o te 5000 PLN i drugi o 10000 PLN.
    A tak ten pierwszy będzie przegrany i trzeba będzie zapłacić koszty
    drugiej stronie, a drugi będzie wygrany.

    > - celność "zarzutów" w opinii B jest stricte zależna od rozpatrzenia
    > przez sąd roszczeń B

    No, to tak jak w każdym pozwie.

    > Szczerze o powództwie wzajemnym mam zielone pojęcie, więc pytam.

    To czemu robi to też ktoś kto nie ma o tym pojęcia ?

    Z pozwu wzajemnego sąd zrobi odrębną sprawę.

  • 7. Data: 2010-10-20 22:12:02
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-20 20:48, Johnson pisze:

    > To czemu robi to też ktoś kto nie ma o tym pojęcia ?
    > Z pozwu wzajemnego sąd zrobi odrębną sprawę.

    Bo poczytał po łebkach o wzajemnym, nie doczytał art. przez
    Ciebie przytoczonego i myślał o upieczeniu 2 pieczeni na jednym
    ogniu ? A tak srali muchy, będzie wiosna ...

    Swoją drogą, totalnie ta sytuacja rozwaliła mój pogląd w kwestii
    różnic między postępowaniem uproszczonym a postępowaniem
    upominawczym ...

    Nie ma to jak siedzieć całe życie w postępowaniach nakazowych,
    bo w tych nie zadawałbym takich głupich pytań.

    A teraz pytanie za 100 punktów, po którym odeślesz mnie do
    podstaw. Po czym poznać, że to postępowanie upominawcze było
    prowadzone w trybie uproszczonym, bo w papierach wzmianki o tym
    nie ma.

    6008

  • 8. Data: 2010-10-20 22:38:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > A teraz pytanie za 100 punktów, po którym odeślesz mnie do podstaw. Po
    > czym poznać, że to postępowanie upominawcze było prowadzone w trybie
    > uproszczonym, bo w papierach wzmianki o tym nie ma.

    Po tym, że pozew jest na formularzu.
    A raczej jak nie jest na formularzu znaczy że nie było uprosZczonego. Bo
    nieraz powód błędnie wypełnia formularz.

    A generalnie w aktach trzeba przeczytać zarządzenie przewodniczącego
    wydziału.

  • 9. Data: 2010-10-20 23:52:58
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-10-21 00:38, Johnson pisze:

> [...]
    > uprosZczonego. Bo nieraz powód błędnie wypełnia formularz.
    > A generalnie w aktach trzeba przeczytać zarządzenie

    Był na formularzu ;) , i wzajemny został wniesiony również na
    formularzu (co jak widać nie ma znaczenia).

    Rozumiem, że w tej sytuacji, jedyne "plecy" będą w kosztach (nie
    ma znaczenia).

    Jednak B jest nadal w kropce, bo uważa, że roszczenie A i B jest
    mocno od siebie zależne, i winno zostać:

    - zastosowane potrącenie kwoty dochodzonej przez A
    - zasądzona kwota czyli różnica pomiędzy roszczeniem B a kwotą
    dochodzoną przez A

    Jak to teraz rozegrać skoro B już dał ciała ? W zarzutach
    wnioskować o potrącenie ? Wnioskować o zawieszenie postępowania
    do czasu rozstrzygnięcia wyodrębnionego postępowania ?

    6008

  • 10. Data: 2010-10-21 04:27:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Jak to teraz rozegrać skoro B już dał ciała ? W zarzutach wnioskować o
    > potrącenie ? Wnioskować o zawieszenie postępowania do czasu
    > rozstrzygnięcia wyodrębnionego postępowania ?

    Nie no, ja sprawy nie będę ci rozwiązywał.