    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wdowa z 2 małych dzieci prosi o pomoc
    Date: Tue, 20 Jun 2006 21:17:19 +0200

    On Mon, 19 Jun 2006, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Bank pieniędzy przed zakonczeniem sprawy spadkowej ci nie wyplaci, bo nie ma
    > takiego prawa.

    Ja mam jedno pytanie: dlaczego wszyscy założyli a priori że pieniądze
    na koncie są SPADKIEM?

    Przecież można spodziewać się że stan faktyczny jest taki iż firma
    (a przynajmniej jakaś istotna jej część) stanowi *współwłasność*
    małżeńską!
    Dobrze gadam?
    No to udział małżonka nie wchodzi do spadku, bo niby z jakiej
    racji?

    Przyznam że nie mam pojęcia jaka ma być forma "wyrwania" tych
    pieniędzy, jednak uzależnianie wydania WŁASNYCH pieniedzy
    od sprawy spadkowej mi sie BARDZO nie podoba.
    Może ktoś skomentować?

    Do agaitosiek: nie jestem prawnikiem. Ja tylko pytam dlaczego nikt
    nie odniósł się do sprawy współwłasnosci.
    Rozumiem że może istnieć problem z prawa bankowego - problem
    wykazania bankowi że dane pieniądze są własnością (jako udział
    we współwłasnosci) małżonka.
    Ale przecież to nie ma nic do spadku!!!

    > Wytłumacz im prosto z mostu, że to nie od ciebie zależy kiedy wypłacisz im
    > pieniądze tylko od sądu kiedy dostaniesz postanowienie o nabyciu spadku.

    ...a ja proszę o wytłumaczenie dlaczego ma nabywać spadek skoro
    prawdopodobnie pewna (nie napiszę że pół, bo dzieci małe, więc jest
    podejrzenie że małżonek miał już przed małżeństwem *pewien* majątek
    w DG - i do niego żona nie ma prawa inaczej niż przez spadek,
    chodzi o RESZTĘ której dorobił się w czasie małżeństwa) część
    tego majątku jest JEJ.
    Nie "do nabycia w drodze spadku".
    Tylko od zarobienia po ślubie do teraz. Połowa z tego zarobku.
    To JUŻ są jej pieniądze, nieszczęśliwie zdeponowane na koncie
    małżonka.
    Dobrze ująłem?

    pozdrowienia, Gotfryd