    From: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważnosc prawa, pomowienie
    Date: Fri, 19 Apr 2002 09:08:04 +0200

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0204181716050.1282-100000@localho
    st...

    > Z art. 212 KK nic nie wynika jeśli nie wiadomo jakie to konkretnie
    > informacje i jaką szkodę wyrządziły pomówionemu.

    O nie.
    Dla bytu tego przestępstwa nie jest konieczne rzeczywiste poniżenie w opinii
    publicz. [...] lub też wystąpienie rzeczywistego uszczerbku zaufania.
    Wystarczy sama __możliwość__ lub samo __narażenie__ na utratę zaufania.
    Tak więc oczywiście jest jeszcze gorzej, dla tego który pomawia, jeśli
    nastąpiły
    rzeczywiste skutki pomówienia ale bez nich jest to także czyn karalny.
    W przepisie nie przypadkowo występują słowa "mogą" i "narazić".

    Poza tym można się bronić błędem, jeśli był usprawiedliwiony.

    W kwestii internetu i prasy
    http://arch.rp.pl/a/rz/1998/04/19980415/199804150142
    .html