  • Data: 2023-10-15 12:07:41
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No widzisz! Znowu się zgadzamy. Gdyby rząd składał się z fachowców, to
    > ja bym przystał na to, że wiedzą lepiej ode mnie i niech rządzą. Problem
    > w tym, że w tym drobnym dostępnym mi zakresie wiedzy mam podstawy
    > sądzić, że niestety podejmujące decyzje osoby nie są merytoryczne. I nie
    > mam zamiaru (zwłaszcza w dniu wyborów) wskazywać o które decyzje mi
    > chodzi. Co więcej, to niestety nie tylko o obecnie rządząca opcje
    > polityczną chodzi.

    Akurat ty jesteś ostatnią osobą która powinna o czymkolwiek poważnym
    decydować;) Ale złóżmy przez chwilę że jesteś specjalistą w jakiejś
    dziedzinie. Powiedzmy że znasz się na reaktorach atomowych. Czy jesteś
    wtedy za referendum w którym pada pytanie "czy jesteś za budową
    elektrowni atomowej, co prowadzi do katastrof nuklearnych takich jak w
    czarnobylu i fukuszimie albo i gorszych"?

    > Jak
    > oceniasz wynik referendum wśród wszystkich Europejczyków w sprawie zgody
    > na przyjęcie niekontrolowanej ilości imigrantów?

    Tak samo - nawet przy dobrej woli której brakuje) nie widzę możliwości
    zadania pytania tak żeby nie dało się manipulować treścią pytania ani
    potem uniknać egzekwowania wyniku (dla przykładu w naszym jest pytanie o
    tysiące - powoła sie biegłego i wyjedzie że "tysiące" to jeden, dwa,
    trzy do dziewięcu tysięcy - czyli tylko dziewięć bardzo konkretnych
    liczb). W pytaniu o wyprzedaż chodzi tylko o konkretną wyprzedaż która
    prowadzi do utraty kontroli itd:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!