  • Data: 2023-10-15 11:55:41
    Temat: Re: ważność głosu w referendum
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.10.2023 o 11:42, Shrek pisze:
    > Przykra prawda jest taka że ogólnie ludzie są za głupi, żeby oddać im
    > takie decyzje. A nawet jakby nie byli głupi, to dlaczego uważasz że
    > decyzje makroekonomiczne albo militarne powinny być podejmowane przez
    > głosowanie przez społeczeństwo, które statystycznie nie ma o tym
    > zielonego pojęcia/ Pewne rzeczy po prostu należy zostawić fachowcom.
    > Inna sprawa że wybór tych fachowców jest...

    No widzisz! Znowu się zgadzamy. Gdyby rząd składał się z fachowców, to
    ja bym przystał na to, że wiedzą lepiej ode mnie i niech rządzą. Problem
    w tym, że w tym drobnym dostępnym mi zakresie wiedzy mam podstawy
    sądzić, że niestety podejmujące decyzje osoby nie są merytoryczne. I nie
    mam zamiaru (zwłaszcza w dniu wyborów) wskazywać o które decyzje mi
    chodzi. Co więcej, to niestety nie tylko o obecnie rządząca opcje
    polityczną chodzi.

    Masz sporo racji, że te pytania referendalne powinny wyczerpująco
    wyjaśniać rzecz. Przykładowo, jak pytamy o zgodę na relokację, to
    powinno być jasno napisane, z czym się wiąże zgoda, a z czym brak zgody.
    Jak zgoda, to kto poniesie koszty ich utrzymania? Jak nie wyrazimy
    zgody, to jakie tego będą konsekwencje. Straszenie gwałtami i rozbojami
    bez poruszenia podstawowych kwestii związanych z taką, a nie inną
    decyzją jest po prostu bezsensowną manipulacją.

    Ale ciekawe, że podobnej procedury Unia Europejska nie wymyśliła. Jak
    oceniasz wynik referendum wśród wszystkich Europejczyków w sprawie zgody
    na przyjęcie niekontrolowanej ilości imigrantów? Tylko trzeba by
    napisać, z czym się to wiąże. Bo przyjęcie wiąże się z koniecznością ich
    utrzymywania albo wzrostem przestępczości, bowiem zaczną z głodu kraść.
    Nieprzyjęcie z problemem na granicy. Tak naprawdę, to co się teraz
    dzieje, to wynik braku jasnych i jednoznacznych decyzji. Nie chcemy, ale
    trochę nam nie pasuje tego powiedzieć jednoznacznie.
    --
    (~) Robert Tomasik