    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważne zobowiązanie spłaty?
    Date: Fri, 4 Apr 2003 12:58:56 +0200

    | No tak tyle ze z tego co wiem te darowanie(bodajże z wpisem do księgi
    | wieczystej)bylo uwarunkowane ze strony matki tym iz jak wczesniej
    | pisalem kiedys na odpowiednich warunkach podzieli sie z
    | rodzenstwem.......
    |
    | Na tej podstawie nie mozna sformulowac jakichs roszczen?

    Można, pod warunkiem że wpisano je w akt notarialny i dalej jako służebność
    w księgi wieczyste.

    | Tyle ze dokument stwierdzajacy taki zamiar nie ma chyba mocy prawnej w
    | wczesniej wymienianych przyczyn?
    | Wogole to kolega zostal postawiony przed faktem
    | dokonanym-zobowiazanie splaty w razie wykupu etc. przyszlo po prostu
    | poczta-wtedy nie zwrocil uwagi na to iz nie do konca prawidlowo cala
    | procedura przebiegla...

    No to fajnie. Musiał często bywać u rodziców, skoro takie dokumenty musieli
    mu wysłać pocztą.

    | Gdyby siostra sprzedawała tę działkę, to ewentualnie
    |
    | -no wlasnie ,moze nie sprzedac i przepisac chocby na dzieci
    | swoje-wtedy wola matki wogole (nawet gdyby dokument zobowiazania byl
    | wazny) sie nie spelni..a przeciez to byl swego rodzaju warunek.....
    |
    | Powtorze pytanie-czy na tej podstawie nie mozna sformulowac jakiejs
    | podstawy dajacej szanse na spelnienie sie woli matki?

    Pewnie można. Chciałbym tu jednak podnieść, że wolą matki było, by siostra
    mu "odpaliła" część w wypadku sprzedaży działki. Darowizna i spadek nie
    wchodzą w rachubę.