  • 1. Data: 2006-04-19 11:45:33
    Temat: warunki zwrotu towaru
    Od: "rav" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zakupilem dzis podgrzewacz elektryczny do wody w sklepie X. 30 min pozniej
    bedac w sklepie Y zauwazylem, ze podgrzewacz ten kosztuje tam 30% mniej.
    Wracam wiec do sklepu X i chcialbym zwrocic towar i otrzymac gotowke z
    powrotem. Sprzedawca odpowiada, ze jest to absolutnie niedopuszczalne z punktu
    widzenia prawa, jesli chce moge zadzwonic do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta
    (tak to sie nazywa?). Jak jest naprawde? Rzeczywiscie nie mam prawa zwrocic
    towaru? Dodam, ze karton z podgrzewaczem nie byl nawet dotykany, poprostu
    przejechal sie 5km w samochodzie.

  • 2. Data: 2006-04-19 12:01:55
    Temat: Re: warunki zwrotu towaru
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu rav porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > (tak to sie nazywa?). Jak jest naprawde? Rzeczywiscie nie mam prawa zwrocic
    Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
    moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
    ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-04-19 12:27:38
    Od: "rav" <r...@W...gazeta.pl>

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał(a):

    > Sprzedawca ma racje. Tzn inaczej - jest dopuszczalny zwrot, sprzedawca
    > moze z powrotem przyjac towar i oddac kase (tak jak to robia np markety)
    > ale jest to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy.

    czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!

  • 4. Data: 2006-04-19 12:44:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 12:27:38 +0000 (UTC), rav napisał(a):

    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    > prawo ma gdzies?

    Trzeba dokonywac przemyslanych zakupów. Polskie prawo imho dosc dobrze
    chroni konsumentów.

    > dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar

    Mozesz poprzec to co mowisz jakimis rzeczowymi argumentami, czy tylko Ci
    sie wydaje ze "oni maja lepiej"? W Polsce tez wiele sklepow przyjmuje
    zwroty, ale to tylko ich dobra wola...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-04-19 12:46:04
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-19, rav <r...@W...gazeta.pl> wrote:

    > prawo ma gdzies? dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    > sprzedawcy?

    Możesz podać konkrety? Tzn. te kraje i te zasady?

    Renata

  • 6. Data: 2006-04-19 12:46:24
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "rav" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!

    Masz racje. Jak można zakładać, że na zakupy idzie tylko homo sapiens :)

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 7. Data: 2006-04-19 12:50:03
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "rav" <r...@W...gazeta.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > UE, gdzie kazdy ma prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych
    > zasadach) a w PL jest to dobra wola sprzedawcy? Dodam, ze towar byl

    W Polsce też można zwrócić na pewnych zasadach, ale nie dlatego, że
    gdzieś indziej jest taniej.

  • 8. Data: 2006-04-19 13:09:52
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu rav porozsypywal nastepujace haczki:
    > czyli niezadowonych klientow, ktorzy popelnili blad kupujac towar polskie
    > prawo ma gdzies?
    Jak to ma gdzies? Przeciez nikt nie kazal dokonywac tego zakupu. Jedyny
    wyjatek dotyczy zakupu poza lokalem przedsiebiorstwa (przez internet,
    telefon, akwizycja)
    > dlaczego, nie jest w PL tak jak w krajach UE, gdzie kazdy ma
    > prawo zwrocic towar (oczywiscie na pewnych zasadach) a w PL jest to dobra wola
    > sprzedawcy? Dodam, ze towar byl fabrycznie zapakowany - nie otwierany!
    A dlaczego w Polsce mamy rozbudowany kodeks pracy a w USA zajmuje on
    strone A4? A dlaczego w Polsce mamy 3 progi podatkowe a na Slowacji czy
    w Rosji jest podatek liniowy? A dlaczego placimy nizsze podatki niz Szwedzi?
    Chcesz jeszcze pare takich glupich pytan?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2006-04-19 13:14:51
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    Zwrócić towar można ale tylko i wyłącznie gdy nie jest zgodny z tym za co
    zapłaciłeś...
    Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.

  • 10. Data: 2006-04-19 13:53:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <d...@g...pl> napisał

    > Swoją drogą radze nastepnym razem najpierw pojeździć a później kupować!.

    A po zakupie nie łazić już więcej po sklepach i nie sprawdzać innych ofert
    tylko cieszyć się tym co się nabyło.