  • Data: 2009-01-24 22:19:50
    Temat: Re: wada auta uzywanego po 8 miesiacach.
    Od: LEPEK <a...@s...na.dole> szukaj wiadomości tego autora

    staszek pisze:

    > wziales go z zaskoczenia? jaka byla gadka?

    Zaczął mi gasnąć w czasie jazdy, więc dałem do warsztatu.
    Sprawdzili gaźnik itp., ale nic to nie dało, więc zdjęli głowicę. Oczom
    ukazał się widok... ulepionej z "czegoś" w połowie głowicy (nalane i
    szlifowane gniazda łożysk wałka rozrządu). Złożyli tak, żeby się nie
    rozpadło. Zadzwoniłem do sprzedającego, że tak sprawa się ma i że to
    musiało być wcześniej (ja przejechałem może 150 km, nawet ślepy biegły
    określiłby przebieg spapranej głowicy na więcej), że nic mi nie
    powiedział, chociaż powinien. Że dla mnie to wada ukryta, skoro mi nie
    powiedział, więc powinien według prawa oddać mi kasę, a ja mu sprzęt. I
    że jestem pewny tej sytuacji, mechanicy też, więc tego właśnie oczekuję
    dla czystości sprawy. Pomarudził, ale przyjechał i zabrał truchło
    oddając mi moje własne banknoty.
    Aha - w ogłoszeniu na otomoto było "stan bdb" i to miało być moim
    ewentualnym punktem zaczepienia, bo ogólny zapis w umowie, że "stan
    techniczny jest kupującemu znany" jest z jednej strony zbyt ogólny (nie
    wymienia się tam co jest trafione), a z drugiej strony jest to klauzula
    "jakaśtam", która i tak może być uznana przez sąd za nieważną.

    Poczytaj KC art 556-576 - nie chce mi się teraz szperać, ale świta mi,
    że nawet jak sam nie wiedział o wadzie a ona istniała, to i tak jest to
    wada za którą odpowiada.

    Pozdr,
    --
    L E P E K - P r u s z c z G d a n s k i