  • 1. Data: 2005-02-02 18:54:50
    Temat: vat na internet- kwota odliczen
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    mam tutaj takie wyliczenia odnosnie wiekszych stawek vat na internet od
    1 marca:
    wprowadzona jest możliwość odliczenia od dochodu wydatków ponoszonych
    przez podatnika z na dostęp do sieci Internet w lokalu bądź budynku będącym
    miejscem zamieszkania podatnika w wysokości nie przekraczającej w roku
    podatkowym kwoty 760,00 zł.

    Zmiany te dostosowują Polskie prawo podatkowe do dyrektyw Unii
    Europejskiej, ale poprzez wprowadzenie odliczenia niwelują większe
    obciążenie finansowe dla użytkowników, jakie powstanie po wprowadzeniu 22%
    VAT-u na dostęp do Internetu.

    Tak więc zastosowanie obu tych modyfikacji nie wprowadzi żadnych zmian w
    rocznym okresie rozliczeniowym dla użytkowników Internetu.

    Przykładowe wyliczenie kosztów dostępu do internetu po 1 Marca 2005:

    Miesięczny abonament internetowy np: 46,97 + 22% VAT = 57,30 zł brutto

    Przez okres 12 miesięcy użytkownik płaci 687,60 zł czyli o 123,60 zł więcej
    niż w okresie rocznym, w którym usługa dostępu do Internetu była z podatku
    VAT zwolniona.

    Stosując do tego wyliczenia I próg podatkowy użytkownik odliczając sobie
    poniesione koszty rocznego abonamentu w wysokości 687,60 zł zapłaci
    mniejszy podatek o kwotę 130,64 zł (zwrot z US).

    ).W rozliczeniu rocznym pozwoli to zaoszczędzić sumę 7,08 zł

    Czy te wyliczenia są prawdłowe?
    Czy faktury mozńa odliczyć dopiero od 1 marca ? Czy za cały 2005 rok
    ?
    Jeżeli są jakies błędy prosze o poprawki.

  • 2. Data: 2005-02-03 00:07:31
    Temat: Re: vat na internet- kwota odliczen
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Pawel" wrote:

    > ).W rozliczeniu rocznym pozwoli to zaoszczędzić sumę 7,08 zł

    LOL, mam nadzieje, ze nie zalozysz nigdy biura rachunkowego:))). Nie chce mi
    sie liczyc, ale +- od kwoty 687 zl odliczysz sobie 19% z tego (z wylaczeniem
    stycznia i lutego).

    shi

  • 3. Data: 2005-02-03 00:10:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur "Shiva" Włodarczyk napisał(a):

    > LOL, mam nadzieje, ze nie zalozysz nigdy biura rachunkowego:))). Nie chce mi
    > sie liczyc, ale +- od kwoty 687 zl odliczysz sobie 19% z tego (z wylaczeniem
    > stycznia i lutego).

    A to wyłączenie dwóch miesięcy to spowodowane zmianą kalendarza czy inną
    przyczyną?
    :-P

    M.

  • 4. Data: 2005-02-03 04:02:52
    Od: "Artur \"Shiva\" Włodarczyk" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" wrote:

    > A to wyłączenie dwóch miesięcy to spowodowane zmianą kalendarza czy inną
    > przyczyną?
    > :-P

    Przepisow. 22% Vat wchodzi w tym sektorze od 1 marca. Teraz nie placisz ani
    zlotowki podatku, to co chcesz odliczac.

    shi

  • 5. Data: 2005-02-03 06:19:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > Przepisow. 22% Vat wchodzi w tym sektorze od 1 marca. Teraz nie placisz ani
    > zlotowki podatku, to co chcesz odliczac.

    I ten VAT, a własciwie jego dwumiesięczny brak, jest zapisany w UoPDODF?

    M.

  • 6. Data: 2005-02-05 08:00:15
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 lut o godzinie 05:02, na pl.soc.prawo, Artur "Shiva" Włodarczyk
    napisał(a):

    > Przepisow. 22% Vat wchodzi w tym sektorze od 1 marca. Teraz nie placisz ani
    > zlotowki podatku, to co chcesz odliczac.

    I co z tego że podatek VAT "wchodzi" od 1 marca?
    Co to ma wspólnego z odliczeniem od *dochodu* za rok podatkowy??

    Weź Ty lepiej wczytaj się w te przepisy

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2005-02-05 08:03:31
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 lut o godzinie 19:54, na pl.soc.prawo, Pawel napisał(a):

    > Stosując do tego wyliczenia I próg podatkowy użytkownik odliczając sobie

    A pytam po raz wtóry:
    - jakie znaczenie ma próg podatkowy osoby odliczającej od dochodu ?
    Przecież odlcizenie jest od *dochodu*, który dopiero po przekroczeniu
    ustalonej wartości, podlega wyższemu opodatkowaniu. Dopiero kwota dochodu
    ponad ów próg podlega podatkowi np. w wysokości xxxx + 30% z "nadwyżki".

    Myślcie odrobinę ludzie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-02-05 08:59:34
    Od: "Jajcarz" <j...@p...onet.pl>

    Jest możliwośc odliczenia od dochodu kwoty w wysokości do 760 zł z tytułu
    korzystania z internetu.

  • 9. Data: 2005-02-05 10:40:58
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 lut o godzinie 09:59, na pl.soc.prawo, Jajcarz napisał(a):

    > Jest możliwośc odliczenia od dochodu kwoty w wysokości do 760 zł z tytułu
    > korzystania z internetu.

    A czy ja napisałem że nie ma?
    Piętnuje tylko mylne twierdzenia ludzi którzy ściemniają o kwocie zwrotu w
    zależności w jakim progu jest osoba odliczająca przedmiotowe 760 PLN.

    Więc nie rozumiem Twojej odpowiedzi akurat w stosunku co do mojego posta.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-02-05 11:22:42
    Od: "Jajcarz" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Więc nie rozumiem Twojej odpowiedzi akurat w stosunku co do mojego posta.

    Oki no problemo. Moze źle wysłałem. Chciałem odpowiedzieć na ogólne pytanie.

    Pozdro.