  • Data: 2003-02-09 22:11:17
    Temat: Re: używanie fałszywego tytułu
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:idmgh-g2a.ln1@ziutka.router...

    > Pracowałem/uczyłem się na PG. ponad 14 lat i Twoje słowa są dla mnie
    > rewelacją :) Owszem, zdarzało sie na początku roku akademickiego, że nowi
    > studenci z rozpędu policealnego nazywali wszystkich profesorami, ale byli
    > szybko wyprowadzani z błedu przez samych zainteresowanyc. To były jedyne
    > przypadki. Nie słyszałem o takim grzecznościowym tytyłowaniu. Był dr hab.
    > to był "doktor" był mianowany czy zwykły to dopiero wtedy był profesor.
    > Proszę więc nie uogólniać :)
    Zawodowo mam sporo kontaktów z tym środowiskiem. Swoje uwagi opieram na
    konkretnych przypadkach z większości największych polskich uczelni. Teraz to
    naprawdę powszechny obyczaj. Nie piszę o tym, jak do doktorów mówią
    studenci, ale o tym, jak prof. uczelniani sami się podpisują i jak są
    tytułowani przez współpracowników. Drugą stroną medalu jest coraz
    wyrazistsze powtarzanie "prof. ZWYCZAJNY" przez prof. belwederskich i
    oczywiście, podejmowane przez środowisko naukowe, próby zmiany tego
    zwyczaju.

    > Bardziej o doktorów mi chodziło o czym powyżej.
    Wiem i na ten temat już też się wypowiedziałam.
    Pozdrawiam,
    Marta