  • 1. Data: 2010-03-11 09:56:13
    Temat: uzalezenienie od zgody na marketingowe przetwarzanie danych
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jest sobie formularz online zgloszenia na konferencje, ktory odrzuca
    zgloszenie, jesli sie nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych _do
    celow marketingowych_.

    Co mozna takim zrobic, poza oczywiscie rezygnacja ze zgloszenia sie?

    NB. Papierowe formularze umow z TPSA mialy podobnie:

    1. Wyrazam zgode na przetwarzanie danych do celow zwiazanych z
    wykonywaniem umowy TAK [ ] NIE [ ]
    2. Wyrazam zgode na przetwarzanie danych do celow marketingowych
    (i przy tym drugim punkcie juz nie bylo miejsca na ptaszka tak/nie)

    Ale na papierze to zawsze mozna przekreslic i napisac 'nie wyrazam
    zgody', co zawsze robilem i dobrze bylo.

    A jak konputer sie uprze, to mu nie wyklikasz inaczej...

    MJ

  • 2. Data: 2010-03-11 10:03:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 11, 10:56 am, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > zgody', co zawsze robilem i dobrze bylo.
    >
    > A jak konputer sie uprze, to mu nie wyklikasz inaczej...

    Troche OT: beznadziejny formularz TP SA, odczuwam autentyczny fizyczny
    bol jak widze takie potwory prawne. Jakim trzeba byc skonczonym
    biurokata zeby pytac w umowie druga strone umowy czy wyraza zgode na
    przetwarzanie danych osobowych do celow zwiazanych z wykonywaniem tej
    umowy?

    To jest tak glupie, ze powinno sie za to ludzi wysylac do wiezienia.

  • 3. Data: 2010-03-11 10:29:40
    Od: Kwiatek <m...@i...pl>

    On 11 Mar, 10:56, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > celow marketingowych_.
    >
    > Co mozna takim zrobic, poza oczywiscie rezygnacja ze zgloszenia sie?

    podac falszywe dane

  • 4. Data: 2010-03-11 10:52:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal
    > Co mozna takim zrobic, poza oczywiscie rezygnacja ze zgloszenia sie?

    Aplikowac inna droga, nie przez formularz. Np. e-mail, z zaznaczeniem, ze
    nie mozesz wypelnic formularza, gdyz nie wyrazasz zgody...

  • 5. Data: 2010-03-11 12:10:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 10:56:13 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Jest sobie formularz online zgloszenia na konferencje, ktory odrzuca
    > zgloszenie, jesli sie nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych _do celow
    > marketingowych_.

    Udział w konferencji jest płatny czy nieodpłatny?
    Bo jeśli to drugie to nie ma bata, mogą. Jeśli to pierwsze to powstaje
    pytanie o adekwatność celu przetwarzania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 6. Data: 2010-03-11 14:30:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Udział w konferencji jest płatny czy nieodpłatny?
    > Bo jeśli to drugie to nie ma bata, mogą.

    A jakas podstawa prawna?

    > Jeśli to pierwsze to powstaje pytanie o adekwatność celu
    > przetwarzania.

    Nie rozumiem.

    MJ

  • 7. Data: 2010-03-11 15:13:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 15:30:40 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > A jakas podstawa prawna?

    Art. 23 ust. 1 pkt 1 UODO plus art. 23 ust. 1 pkt 5 w zw. z ust. 4 pkt 1.

    > Nie rozumiem.

    Art. 26 ust. 1 pkt 3 UODO.

  • 8. Data: 2010-03-11 20:35:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Art. 23 ust. 1 pkt 1 UODO plus art. 23 ust. 1 pkt 5 w zw. z ust. 4 pkt 1.

    Gdzie tam jest o odplatnosci?

    I jak to sie ma do art. 32 ust. 1 pkt 8?

    MJ

  • 9. Data: 2010-03-12 07:35:30
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Mam pisemną odpowiedź Rzecznika Praw Obywatelskich, że uzależnianie
    czegoś od zgody na przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem
    i rzecznik nie widzi w tym nic złego.

    Czarek

  • 10. Data: 2010-03-12 07:59:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:35:12 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Gdzie tam jest o odplatnosci?

    Hint: "adekwatność".

    > I jak to sie ma do art. 32 ust. 1 pkt 8?

    Nie uchyla. Możesz się sprzeciwić.