  • 21. Data: 2007-04-09 14:01:42
    Temat: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > pracuj=EA, w weekendy w tesco, to jednak niewystarczaj=B1co aby si=EA
    > utrzyma=E6, a co do relacji z rodzicami to sam nie wiem, ojciec uzna=B3 =BFe
    > "na 2. roku to on sam si=EA utrzymywa=B3"... :/

    Wiedz jedno. Sady nie patrza szczegolnie laskawym okiem na kwestie alimentacji
    osob studiujacych. Zapewne wygrasz alimenty w wysokosci wystarczajacej na
    Twoje wyzywienie (jesli dostajesz je od rodzicow to juz wiesz co to oznacza),
    dojazd do szkoly, komorke (tak gora 25 zl / mc), podstawowe materialy do
    szkoly oraz podstawowe ubranie sie. Przy tym jednak uwzgledni to ile
    faktycznie zarabiasz. Nie licz, ze wystarczy Ci z tego na jakas wieksza
    rozrywke, wieksze ciuchy itp... Tak to zwykle w sadach wyglada. Oczywiscie
    inna sprawa jesli Twoi rodzice maja naprawde niezle zarobki, znacznie powyzej
    sredniej - wtedy oczywiscie wyciagniesz wiecej.

    Generalnie nie zdziw sie jesli uslyszysz w uzasadnieniu wyroku: "Sad ustalil
    kwote podstawowych wydatkow na xxx zl, uwzgledniajac swiadczenia otrzymywane
    juz od rodzicow (mieszkanie, wyzywienie), z czego xxx zl alimentowany moze
    zapewnic sobie sam, reszta zostanie podzielona miedzy obojga rodzicow".

    Generalnie jakies 500-600 zl to gora na ile mozesz liczyc, jesli rodzice
    zapewniaja Ci wyzywienie to sadze, ze jeszcze mnie.

    Oczywiscie mozesz trafic na przychylnego sedziego, ja mowie jak to wyglada
    zazwyczaj ;-).

    I niestety slusznie ktos mowi, ze student informatyki ma pewne mozliwosci
    zarobkowe. Pamietaj o tych dwoch slowach "mozliwosc zarobkowe". Bo to one sie
    licza, a nie to ile faktycznie zarabiasz w TESCO. Jesli ktorys z Twoich
    rodzicow przyniesie na rozprawe oferte pracy dla studenta dziennego
    informatyki (po godzinach albo w weekendy), za ktora to prace jest okreslony
    zarobek to nie zdziw sie, jesli te wlasnie kwote sad przyjmie jako Twoje
    mozliwosci zarobkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 22. Data: 2007-04-09 16:31:20
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 09 Apr 2007 03:39:39 +0200, Arek napisał(a):

> [...]

    Doprawdy?
    Po czym to wnosisz?

    > Rodzice powinni łożyć na utrzymanie dziecka tak długo do póki są
    > zobowiązani. Nie chcą, płacą alimenty.

    Ok

    > I nie ma znaczenia czy dziecko może zarabiać czy nie.

    Wow - to pojechałeś po bandzie :/
    Po co szukać pracy, po co wstawać i się przemęczać - niech mnie starzy
    utrzymują :)
    Heheh - przypomniał się p. Dudek i jego dawny przebój ... :))))

    > Ale to tylko moje zdanie.

    Na szczęście.

    > (nie)stety prawnikiem nie jestem.

    I bardzo dobrze - niech tak zostanie - będzie bezpieczniej i pewniej się
    ludziom żyło - bo nuż zostałbyś następcą min. Z :D

  • 23. Data: 2007-04-09 17:44:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@i...net> napisał w
    wiadomości news:evd0ev$pkk$1@news.onet.pl...

    > Hmmm w '99 matura i na jesień studia (do

    No to czekamy na wyjasnienia.
    Podpowiem Ci:
    09.1985 - idziesz do I klasy SP
    09.1986 - idziesz do II klasy SP
    09.1987 - idziesz do III klasy SP
    09.1988 - idziesz do IV klasy SP
    09.1989 - idziesz do V klasy SP
    09.1990 - idziesz do VI klasy SP
    09.1991 - idziesz do VII klasy SP
    09.1992 - idziesz do VIII klasy SP

    06.1993 - konczysz SP
    09.1993 - idziesz do I klasy technikum
    09.1994 - idziesz do II klasy technikum
    09.1995 - idziesz do III klasy technikum
    09.1996 - idziesz do IV klasy technikum
    09.1997 - idziesz do V klasy technikum
    05.1998 - zdajesz mature
    10.1998 - idziesz na studia

    w ktorym momencie Twoj zyciorys przestal toczyc sie wg powyzszego
    harmonogramu?

    Pozdrawiam
    SD

  • 24. Data: 2007-04-09 19:26:43
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):

    > Nic nie zimowałem. Rocznik 78, pracę dyplomową pisałem w 99 (sprawdziłem
    > w papierach), matura, jak pisałem - maj - urodziny kwiecień.

    No jednak cos nie tak. Ja jestem rocznik 80 i rowniez pisalem mature w
    99 (chodzilem do liceum).

    W ktorym roku poszedles do podstawowki? Jesli zgodnie z prawem to
    powinienes ja rozpoczac w 1985 roku (ja zaczalem w 1987).

    Czyli (zakladam ze do podstawowki poszedles w wieku 7 lat):
    1985 + 8 (podstawowka) + 5 (technikum)= 1998 rok

    Jacek

  • 25. Data: 2007-04-09 20:36:37
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Pomieszales troche cytaty moje i osoby, ktora mi odpowiadala :-).
    Dopisuje sie do tego co dotyczy mnie.

    > Doprawdy?
    > Po czym to wnosisz?

    1. Osoba ubiegajaca sie o alimenty nie placi oplat za wniesienie sprawy.
    2. Osoba ubiegajaca sie o alimenty nie placi za uzasadnienie wyroku na pismie
    w sadzie pierwszej instancji.
    3. Osoba ubiegajaca sie o alimenty nie placi za wydanie aktu urodzenia w UM
    jesli na cel sprawy o alimenty.
    4. Praktyka (na podstawie spraw mi znanych) - w sprawach o alimenty koszty
    procesu byly przenoszone na skarb panstwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 26. Data: 2007-04-09 22:09:51
    Od: Arek <o...@w...pl>

    Pawel napisał(a):
> [...]

    > zarobek to nie zdziw sie, jesli te wlasnie kwote sad przyjmie jako Twoje

    Nie będę cytował, wszystkiego, ale ta gałąź wątku w ogóle odbiega od
    tego o co chodziło pytającemu.

    Myk jest bardzo prosty. Aby dostać stypendium trzeba się wykazać niskimi
    dochodami. No ale nasz pytający ma je za wysokie. Co zrobić w takiej
    sytuacji? Nie można przecież zanieść oświadczenia rodziców, że nie łożą
    na syna. Żadna komisja stypendialna czegoś takiego nie uzna. Chociażby
    dla tego, że rodzice są zobowiązani utrzymywania. Pomysł pytacza jest
    taki, może sąd zasądzi jakieś mizerne alimenty na utrzymanie. Wtedy
    przedstawi papier do komisji, że oto jego utrzymanie wynosi tyle ile
    jest alimentów. Stypendium się oblicza tak 5xx zł - kasa wynikająca z
    dochodów na osobę na miesiąc. Jeżeli są alimenty to komisja najczęściej
    uznaje, że to jedyne dochody studenta i przydziela dość spore stypendium
    tak około 400zł. Proste, nie?

    A.

  • 27. Data: 2007-04-09 22:17:19
    Od: Arek <o...@w...pl>

    Artur napisał(a):

    > Doprawdy?
    > Po czym to wnosisz?

    Rozumiem, że to nie do mnie tylko do p. Pawła?

> [...]
    > utrzymują :)
    > Heheh - przypomniał się p. Dudek i jego dawny przebój ... :))))

    Nad interpretujesz moje wypowiedzi. Oczywiście obowiązek utrzymania jest
    do określonego wieku ~26lat. Dale radź sobie sam. I żeby nie wiem ile
    kierunków studiował to nie ma przeproś.

    > Na szczęście.

    > I bardzo dobrze - niech tak zostanie - będzie bezpieczniej i pewniej się
    > ludziom żyło - bo nuż zostałbyś następcą min. Z :D

    :P :D Chciałem pytającemu pomóc. Generalnie na grupie raczej zadaje
    pytania niż na nie odpowiadam. Ale w tej sprawie co nieco wiedziałem,
    więc się chciałem wiedzą podzielić.

    Zresztą po to to napisałem, żeby się kto nie twierdził, że się przy
    czymś upieram i że takie jest prawo.

  • 28. Data: 2007-04-09 22:19:25
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > uznaje, że to jedyne dochody studenta i przydziela dość spore stypendium
    > tak około 400zł. Proste, nie?

    No wlasnie nie do konca. Wzor na obliczenie stypendium socjalnego to 5xx zl -
    dochod na osobe. Sugerujesz, ze sad zasadzi 1xx zl alimentow?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 29. Data: 2007-04-09 23:20:28
    Od: Arek <o...@w...pl>

    Pawel napisał(a):
    > Witam,

    > No wlasnie nie do konca. Wzor na obliczenie stypendium socjalnego to 5xx zl -
    > dochod na osobe. Sugerujesz, ze sad zasadzi 1xx zl alimentow?

    Tego co Sąd zasądzi to nie wiem ale jakoś tak czuje, że pytającemu o to
    właśnie chodzi, by Sąd zasądził mało, czyli coś około 1xx zł. Pisał
    przecież, że mógłby ugodę zawrzeć z ojcem, więc pewnie tak kombinuje
    (może nawet z ojcem), żeby tak zrobić.

    A.

  • 30. Data: 2007-04-10 08:26:41
    Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hania <v...@g...pl> napisał(a):

    sorki za ostre slowa, myslalam, ze sie obijasz i rządasz niewiadomo czego
    wiesz, moze naprawde z nimi pogadaj jak z partnerami, powiedz, ze np. ich
    malutka inwestycja zwroci sie po kroćset, że teraz tylko DOBRE studia cos
    znaczą, ukonczone z NAJLEPSZYMI wynikami.
    Trzymam kciuki
    hania