eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoustawa o ochronie konsumentow? › Re: ustawa o ochronie konsumentow?
  • Data: 2004-05-04 18:17:26
    Temat: Re: ustawa o ochronie konsumentow?
    Od: "Rena" <r...@A...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:q1g8m1-gua.ln1@ziutka.router...

    > Nie moze. Ustawa wylacza ZCP przedmioty nabyte na drodze licytacji.

    chmm, dziwne. federacja konsumentow mi odpisala i nic o tym nie wspomina:

    eżeli sprzedawca jest przedsiębiorcą (nie jest istotne, że jest osobą
    fizyczną), czyli zawarł z Panią umowę w ramach prowadzonej przez siebie
    działalności gospodarczej, odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową na podstawie przepisów ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
    Niezgodnością z umową jest w tym przypadku jest brak pewnych właściwości
    rzeczy, które rzecz danego rodzaju posiada. Nadto, niezgodnością z umową
    jest brak instrukcji obsługi w języku polskim.
    Z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową może Pani żądać
    dostarczenia rzeczy zgodnej z umową, a sytuacji niemożliwości spełnienia
    świadczenia, odstąpić od umowy sprzedaży. Wszelkie koszty związane z
    załatwieniem reklamacji spoczywają na sprzedawcy.
    Jeżeli umowa nie miała związku z działalnością gospodarczą lub zawodową
    sprzedawcy, odpowiada on wobec Pani z tytułu rękojmi (art. 556-568 Kodeksu
    cywilnego). Zgodnie z przepisem art. 556 par. 1 Kc sprzedawca jest
    odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę
    zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie
    oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy.
    Niezależnie od powyższego, może Pani powołać się na przepisy Kc o
    wprowadzeniu w błąd istotny (art. 84 Kc). Przyjmując, że sprzedawca o
    błędzie wiedział lub mógł go z łatwością zauważyć, może Pani uchylić się od
    skutków swojego oświadczenia woli i zażądać zwrotu pieniędzy.
    Podsumowując, moim zdaniem może Pani żądać od sprzedawcy zwrotu całości
    zapłaconej kwoty.

    ***

    Konsument zawierający umowę przez internet ma 10 dni na odstąpienie od umowy
    bez podania przyczyn- art 7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. Z
    tego samego artykułu wynika, że konsument nie ponosi kosztów odstąpienia,
    jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1