    From: "yonetta" <y...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ustalenie ojcostwa
    Date: Sat, 11 Dec 2004 23:49:04 +0100

    Uznanie dziecka zasadniczo wymaga zgody matki- w przyp. gdy dziecko jest
    małoletnie, matki i dziecka- gdy jest pełnoletnie.W sytuacji, gdy matka
    odmawia zgody na uznanie dziecka biologiczny ojciec, o ile uznanie dziecka
    leży w interesie dziecka (tak jest zazwyczaj), może zwrócić się do sądu
    opiekunczego o ustanowienia kuratora, celem wniesienia powództwo o ustalenie
    ojcostwa, bądż do prokuratora - w tym samym celu.
    pozdr.