  • Data: 2002-07-24 01:18:24
    Temat: Re: urlop a zwolnienie z pracy
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5db6.00001b47.3d3d6d42@newsgate.onet.pl...
> [...]
    urlopów jest
    > napisane, że mam tych dni 26 (rozumiem, że zaliczkowo do końca
    roku).
    > Co będzie, gdy wykorzystam całe 26 dni urlopu w lipcu i sierpniu, a
    potem
    > powiedzmy we wrześniu zostanę zwolniony z pracy ?? (umowę wypowie
    pracodawca z
    > powodu redukcji etatów)
    >
    > 1. Czy urlop należny liczy się do momentu wręczenia wypowiedzenie,
    czy też do
    > końca okresy pracy (czyli 3 mięsiące dłużej w opisywanym przypadku)

    Od 1 stycznia możesz wykorzystywać cały należny urlop (26 dni). Jak
    wykorzystasz i Ciebie zwolnią nie będziesz miał urlopu u nowego
    pracodawcy (jest na to specjalna rubryka w świadectwie pracy). Nie ma
    znaczenia ilość miesięcy przepracowanych w danym roku, urlopu nie
    otrzymuje się za przepracowane miesiące, lecz za dany rok
    kalendarzowy.
    Rozliczenie miesięczne jest konieczne wtedy, kiedy jesteś zwalniany a
    urlop masz niewykorzystany, jak go wykorzystałeś - Twoja strata lub
    zysk.

    > 2. Z czym wiąże się wykorzystanie większej liczby dni urlopu niż się
    należy
    > (zwolnienie przed końcem roku)

    Brakiem urlopu u nowego Pracodawcy do końca roku kalendarzowego.

    Kotewka
    k...@w...pl