    From: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uregulowanie widywania dziecka
    Date: Sun, 10 Apr 2005 23:37:29 +0200

    Użytkownik "Marcin" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d3bmst$5lr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Sprawa dotyczy uregulowania widywania dziecka.

    w normalnych okolicznosciach sklada sie wniosek " o ustalenie kontaktow"

    Obecna sytuacja przedstawia
    > sie nastepujaco: znamy sie 7 lat, nie zawarlismy zwiazku małzenskiego,
    > wspolnie mamy maloletnie dziecko (10 miesięczne) z ktorym mam ograniczony
    > kontakt.
    j.w

    Przed wyjazdem chce sie zabezpieczyc na
    > wypadek ograniczenia praw rodzicielskich.

    jak zamierzasz realizowac zobowiazania wzgledem dziecka bedac poza granicami
    kraju ?

    Nie chce dopuscic do tego, aby
    > wyjechala z dzieckiem za granice do swojej matki bez mojej zgody (pod moja
    > nieobecność).

    kto ponosi koszty zwiazane z wychowaniem dziecka na te chwile? czy w jakis
    sposob pomagasz matce dziecka ? jak realizujesz swoj obowiazek wzgledem
    samotnej matki z dzieckiem?

    > Z jej strony odbywa sie gra dzieckiem, którego nie chce stracić.

    to sie wyczuwa w tym poscie

    Prosze o
    > porade lub przeslanie dalszych instrukcji jakie mam przesłac, aby
    > przedstawic dalszy stan faktyczny.

    nalezy wniesc do sadu j.w " o ustalenie kontaktow" tylko sie zastanawiam
    jak bedziesz realizowal zobowiazania wzgledem dziecka, czy byla juz jakas
    sprawa sadowa np . o alimenty ? czy matka dziecka wie gdzie obecnie
    zamieszkujesz?
    moze sie tak stac ,ze pozywajac cie do sadu napisze ze ostatnim miejscem
    twojego zam. byl adres pod ktorym ona przebywa i nie wie gdzie obecnie
    przebywasz a wtedy ustali sie kuratora dla nieznanego z miejsca pobytu i
    wyda orzeczenie, czy matka zna adres twojej matki, ojca ? jesli wskaze ten
    adres sad zwroci sie z zapytaniem czy rodzic wyraza zgode by cie
    reprezentowac w sprawie ... to niektore opcje jak przebiegac moze taka
    sprawa . Nie ma takiej mozliwosc na te chwile ze zwrocisz sie do sadu z
    wnioskiem o nie ograniczenie wladzy tylko dlatego , ze wyjezdzasz na jakis
    tam czas , kiedys wrocisz a teraz ona ma sobie radzic az nie wrocisz . Wiec
    proponowalabym bym bys przedstawil sytuacje ,co proponujesz ? jakie sa twoje
    mozliwosci wzgledem dziecka na dzisiaj ?

    Sandra