  • Date: Sat, 12 Mar 2011 10:48:01 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uprawnienia windykatora

    W dniu 11.03.2011 16:24, Paweł pisze:

    > Wszyscy myślą "windykacyjne gnojki", ale w większości przypadków jest
    > to próba odzyskania NALEŻNYCH pieniędzy. Osoba, która uchyla się od

    Z mojego doświadczenia: wręcz przeciwnie. Jak komuś rzeczywiście należą
    się pieniądze - w terminie idzie z tym do sądu i przerywa przedawnienie.

    > spłaty swoich zobowiązań jest dla mnie oszustem, a sama idea
    > przedawnienia długu jest chora. Jeśli jestem winy, to musze oddać, a
    > nie poukrywać dochody przez jakiś czas, a potem mogą mnie pocałować
    > frajerzy...

    Albo sam jesteś oszustem, albo nie masz bladego pojęcia, jak działa
    przedawnienie. Jeśli idziesz z tym w terminie do sądu - bieg
    przedawnienia się przerywa. A po wyroku masz 10 lat na egzekucję potem
    ten 10-letni termin możesz "odnowić", potem mogą go odnawiać twoi
    spadkobiercy...