  • 1. Data: 2003-01-24 07:56:59
    Temat: uprawnienia straży miejskiej
    Od: " reza" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich,

    mam kilka pytań, może banalnych ale jakoś nigdy nie miałem konfliktu ze
    strażą miejską, a tu proszę :)
    1. Czy straż miejska (bez policjanta w patrolu) ma prawo legitymować i w
    jakich sytuacjach?
    2. Czy odmowa okazania dokumentów jest wykroczeniem, a jeżeli tak, to jaka
    jest dalsza procedura?
    3. I z innej beczki (chociaż pokrewne) - co to są Sądy Grodzkie i jakie mają
    uprawnienia?

    Reza

  • 2. Data: 2003-01-24 08:26:19
    Temat: Re: uprawnienia straży miejskiej
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > 1. Czy straż miejska (bez policjanta w patrolu) ma prawo legitymować i w
    > jakich sytuacjach?

    ustawa o strazach miejskich
    Art. 12. 1. Strażnik wykonując zadania, o których mowa w art. 10 i 11, ma
    prawo do:

    1) udzielania pouczeń,

    2) legitymowania osób w uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia ich
    tożsamości,

    3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłocznego
    doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji,

    4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w
    trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia,

    5) dokonywania czynności sprawdzających, kierowania wniosków o ukaranie do
    kolegium do spraw wykroczeń, oskarżania przed kolegium do spraw wykroczeń i
    wnoszenia środków odwoławczych - w trybie przewidzianym przepisami o
    postępowaniu w sprawach o wykroczenia,

    6) usuwania pojazdów i blokowania kół pojazdów w przypadkach określonych w
    przepisach o ruchu drogowym,

    7) wydawania poleceń,

    8) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych i samorządowych,

    9) zwracania się, w nagłych przypadkach, o pomoc do jednostek gospodarczych
    prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej oraz organizacji
    społecznych, jak również do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy na
    zasadach określonych w ustawie o Policji.

    ssj5
    ps. pytales co to sady grodzkie. w ogromnym skrocie - przejely obowiazki
    Kolegium do spraw Wykroczen. sady grodzkie rozpatruja sprawy o wykroczenia.

  • 3. Data: 2003-01-24 22:30:30
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    > 2. Czy odmowa okazania dokumentów jest wykroczeniem, a jeżeli tak, to jaka
    > jest dalsza procedura?

    Art. 65. Kodeksu wykroczeń

    § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub instytucję
    upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela
    właściwemu organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy
    ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności
    wymienionych w § 1.

    Postępowanie prowadzone jest wg kodeksu postępowania w sprawach o
    wykroczenia (Dz.U. z 2001 r. Nr 106, poz. 1148).

    Jubei

  • 4. Data: 2003-01-25 23:37:02
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ps. pytales co to sady grodzkie. w ogromnym skrocie - przejely obowiazki
    > Kolegium do spraw Wykroczen. sady grodzkie rozpatruja sprawy o
    wykroczenia.

    I drobne przestępstwa.

  • 5. Data: 2003-01-25 23:38:54
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik " reza" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 2. Czy odmowa okazania dokumentów jest wykroczeniem, a jeżeli tak, to jaka
    > jest dalsza procedura?

    Nie - nie ma obowiązku posiadania przy sobie
    dokumentów.
    Wykrczeniem jest natomiast odmowa podania swoich
    danych lub podanie nieprawdziwych danych.

  • 6. Data: 2003-01-26 13:11:50
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I drobne przestępstwa.

    dokladnie. dlatego napisalem. "w ogromnym skrocie".

    pozdr
    ssj5

  • 7. Data: 2003-01-26 22:06:18
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003 23:30:30 +0100, Jubei <j...@f...pl> wrote:

> [...]
    > 1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    > 2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub zamieszkania,

    To ladne mamy prawo. Co komu do mojego zawodu czy miejsca
    zatrudniania?

  • 8. Data: 2003-01-26 23:08:38
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Klasyk napisa_(a):

    > To ladne mamy prawo. Co komu do mojego zawodu czy miejsca
    > zatrudniania?

    Urzędowi Pracy, ZUS i tym podobnym instytucjom też nic do tego?

    KG

  • 9. Data: 2003-01-26 23:19:09
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To ladne mamy prawo. Co komu do mojego zawodu czy miejsca
    > zatrudniania?

    Jest to brane pod uwagę np. przy wymiarze mandatu.

  • 10. Data: 2003-01-27 08:45:11
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > To ladne mamy prawo. Co komu do mojego zawodu czy miejsca
    > zatrudniania?

    Wyjedź na Seszele.Tam ponoć nie pytają;)

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"