  • 21. Data: 2010-03-24 15:10:59
    Temat: Re: uniewaznienie egzaminu panstwowego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:
    > Tak trochę od dupy strony.

    e tam,
    płot składa sie z płotu i sztachety.

  • 22. Data: 2010-03-24 21:22:12
    Temat: Re: unieważnienie egzaminu państwowego czy też klasówki w szkole
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hocgmr$3r5$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

    > Jakby się zagłębił w przepisy, to by wiedział, że nie może...
    Istniejące przepisy "zewnętrzne", tzn. regulacje wprowadzone prawem
    stanowionym poza instytucją edukacyjną działają na pewnym poziomie
    ogólności. Pozostawiają one przewidzianą przez prawodawcę przestrzeń
    pozwalającą na regulacje lokalne, na poziomie placówki (ba - nawet je
    nakazującą). Dotyczy to między innymi zasad oceniania (WSO), w tym
    dokumentowania postępów i osiągnięć ucznia, uzasadniania dokonywanych ocen
    itp. Zapisy takie moga się także znaleźć w statucie, a w odniesieniu
    wyłącznie do nauczycieli także w regulaminie pracy.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2010-03-30 06:49:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
    > IMO nauczyciel popełnił poważne błędy (wyniósł dokumenty, jakimi są prace
    > uczniów

    W sumie to nie znam nauczyciela, który by nie sprawdzał prac uczniów w domu.
    Toż to przecież koronny argument, dlaczego nuczyciel nie ma pensum jak inny
    pracownik.
    W niektórych pokojach nuczycielskich nawet liczba krzeseł jest mniejsza niż
    liczba nauczycieli, tak więc ciężko aby miał gdzie sprawdzać.
    Swoją drogą na jakiej podstawie twierdzisz, że nie może wynosić?

  • 24. Data: 2010-03-30 16:51:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hos6un$59i$1@z-news.wcss.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <t...@o...pl> pisze:

    > W sumie to nie znam nauczyciela, który by nie sprawdzał prac uczniów w
    > domu.
    Wuefmen?

    >Toż to przecież koronny argument, dlaczego nuczyciel nie ma pensum
    > jak inny pracownik.
    Nauczyciel ma pensum jak każdy pracownik o normowanym czasie pracy. Tyle, że
    charakter wykonywanej pracy normuje go tylko tylko częściowo. Nigdy nie
    słyszałeś o nienormowanym czasie pracy, zadaniowym czasie pracy.
    To własnie dlatego prawo (KN) zabezpiecza go przed pracą ponad 40h/tydz.

    > W niektórych pokojach nuczycielskich nawet liczba krzeseł jest mniejsza
    > niż liczba nauczycieli, tak więc ciężko aby miał gdzie sprawdzać.
    I tu ocierasz się o sedno sprawy. Były kilka lat temu takie pomysły i próby
    ich realizacji - nauczyciel 40h/tydz. w szkole i będzie fajnie.
    Nie było.
    Koszty organizacji miejsca pracy, w tym zapewnienia odpowiedniego standardu,
    dostępu do urządzeń, materiałów i komunikcji, energi elektrycznej okazały
    się tak kolosalne, że żaden organ prowadzący usiłujący tę bzdurę wdrożyć nie
    był w stanie tego sfinansować.

    > Swoją drogą na jakiej podstawie twierdzisz, że nie może wynosić?
    Jak pisałem - nie znamy uregulowań wewnętrznych.
    Ale wystarczającą podstawą jest skutek - zniweczenie efektów pracy uczniów z
    winy nauczyciela. Pokusiłbym się nawet o określenie - z wyłacznej winy
    nauczyciela.
    Nie sądzę aby ktoś posunął się do twierdzenia, jakoby nauczyciel mógł ot tak
    sobie wynieść ze szkoły co mu tam przyjdzie do głowy (np. dzienniki,
    protokoły egzaminów, usprawiedliwienia nieobecności itp., itd.)

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2010-03-30 17:07:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:hos6un$59i$1@z-news.wcss.wroc.pl Piotr [trzykoty]

    > Wuefmen?

    ale za to ma inne rzeczy do roboty. jak mu sie chce. Bo jak mu sie nie
    chce to kazdy moze sie opieprzac.