    From: goldi <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa przedwstępna - zakup mieszkania
    Date: Sun, 20 Nov 2011 21:58:28 -0800 (PST)

    On 20 Lis, 20:06, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > [ciach]

    > Pierwsza podstawowa sprawa: to _nie Wy_ spłacacie hipotekę, to NIE WY
    > idziecie do banku tylko ten kto jest właścicielem prawa obciążonego
    > hipoteką i spłaca np. kredyt który ona zabezpiecza. Jeśli to Wy pójdzie
    > spłacić hipotekę i jakimś cudem bank te pieniądze przyjmie, to
    > sprzedający może to uznać za miły niezobowiązujący gest.

    Zwróć uwagę, że przy długu pieniężnym wierzyciel ma obowiązek przyjąć
    pieniądze nawet od osoby z ulicy. Nie jest to też miły
    niezobowiązujący gest, bo spłata przez nich hipoteki znajduje podstawę
    w umowie ze sprzedającym. Gdyby spłacili hipotekę, a sprzedający
    odmówił zawarcia umowy, mogliby żądać od niego zwrotu tych pieniędzy.
    Co do reszty Twoich wniosków się zasadniczo zgadzam.