  • 1. Data: 2005-05-12 09:14:50
    Temat: umowa przedwstepna - prosba o porade
    Od: "Pipo" <k...@b...com.pl>

    Witam szanownych grupowiczow,

    kupuje nieruchomosc
    1. czy podpisanie umowy przedwstepnej kupna nieruchomosci musi odbyc sie u
    notariusza czy mozna zalatwic to w cztery oczy (chodzi mi o moc prawna)
    2. jako zawodowcow prosze o wskazanie miejsca w sieci z trescia takiej umowy
    (nie, ze nie chce mi sie googlowac, tylko chcialbym tekst, ktory jest taki
    jak nalezy)
    3. jaka procentowa wartosc zadatku przyjeta jest na rynku (wstepnie
    ustalilismy 5%, nie wiem czy ok)

    z gory dziekuje za pomoc i przepraszam jezeli temat jest cykliczny
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-12 11:36:04
    Temat: Re: umowa przedwstepna - prosba o porade
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pipo" <k...@b...com.pl> napisał w
    wiadomości news:d5v71c$psg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > notariusza czy mozna zalatwic to w cztery oczy (chodzi mi o moc prawna)

    Forma nie ma znaczenia dla waznosci umowy przedwstepnej, co oznacza, ze moze
    byc zawarta w fortmie aktu notarialnego, ale nie musi. Moze byc zawarta w
    formie pisemniej, a nawet ustnej (tej ostatniej formy z wiadomych wzgledow
    bym nie polecal). Aby jednak taka umowa byla wazna musi zawierac dwa
    elementy: okreslenie istotnych postanowien umowy przyrzeczonej i termin w
    ciagu ktorego ma byc ona zawarta (art. 389 k.c.).

    > 2. jako zawodowcow prosze o wskazanie miejsca w sieci z trescia takiej
    umowy
    > (nie, ze nie chce mi sie googlowac, tylko chcialbym tekst, ktory jest taki
    > jak nalezy)

    A co my mamy Ci poszukac? lol

    > 3. jaka procentowa wartosc zadatku przyjeta jest na rynku (wstepnie
    > ustalilismy 5%, nie wiem czy ok)

    Nie wiem, bo nie handluje nieruchmosciami.

    Hem

    PS jestem tylko studentem, wiec nie gwarantuje merytorycznej slusznosci
    moich opinii.

  • 3. Data: 2005-05-12 13:04:05
    Od: "Spawacz Domokrążca" <j...@f...id.pl>

    sugeruje zawarcie tej umowy w formie aktu notarialnego

    w przypadkusporu mozna dochodzic wykonania umowy na drodze sadowej czego nie
    ma w przypadku zwyklej ...

  • 4. Data: 2005-05-12 16:52:34
    Od: "MJ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > elementy: okreslenie istotnych postanowien umowy przyrzeczonej i termin w
    > ciagu ktorego ma byc ona zawarta (art. 389 k.c.).

    Jeżeli jesteś studentem, to egzaminu z prawa cywilnego chyba nie zdałeś.
    Czy 389 kc wymaga dla ważności umowy przedwstępnej oznaczenia terminu w
    którym ma być zawarta???

  • 5. Data: 2005-05-12 17:23:30
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    MJ napisał(a):
    > Jeżeli jesteś studentem, to egzaminu z prawa cywilnego chyba nie zdałeś.
    > Czy 389 kc wymaga dla ważności umowy przedwstępnej oznaczenia terminu w
    > którym ma być zawarta???

    zdał, ale pewnie jakiś czas temu :)

    KG

  • 6. Data: 2005-05-12 19:51:59
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MJ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli jesteś studentem, to egzaminu z prawa cywilnego chyba nie zdałeś.
    > Czy 389 kc wymaga dla ważności umowy przedwstępnej oznaczenia terminu w
    > którym ma być zawarta???

    Zdalem. Tak pisze Czachorski, a SN podobno podziela ten poglad.

  • 7. Data: 2005-05-12 19:59:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming napisał(a):

    > Zdalem. Tak pisze Czachorski, a SN podobno podziela ten poglad.

    Chyba coś się zmieniło od 25 września 2003 roku. Zaktualizować swoje
    kodeksy :)

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2005-05-12 20:13:03
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Chyba coś się zmieniło od 25 września 2003 roku. Zaktualizować swoje
    > kodeksy :)

    Aktualizacja to kosztowny przesad. Moj dziadek z jednego kodeksu korzystal
    30 lat i jakos sobie radzil ;-)

  • 9. Data: 2005-05-13 22:19:08
    Od: "Tomek \"lusiek\" Lustyk" <l...@t...pl>

    On Thu, 12 May 2005 21:51:59 +0200, "Heming"
    <h...@w...gazeta.pl> wrote:

    >Użytkownik "MJ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Zdalem. Tak pisze Czachorski, a SN podobno podziela ten poglad.

    kc expresis verbis wymagał tego przed nowelizacja z 2003. kolega
    ktory krytykuje widac jest gora dopiero z 3-go roku...

    No more mail from this person. Do you:(A)bort,
    (R)etry, (I)nfluence with large
    hammer, (C)ry?

    Tomek "lusiek" Lustyk - l...@t...pl