    From: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa przedwstepna - prosba o porade
    Date: Thu, 12 May 2005 13:36:04 +0200

    Użytkownik "Pipo" <k...@b...com.pl> napisał w
    wiadomości news:d5v71c$psg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam szanownych grupowiczow,
    >
    > kupuje nieruchomosc
    > 1. czy podpisanie umowy przedwstepnej kupna nieruchomosci musi odbyc sie u
    > notariusza czy mozna zalatwic to w cztery oczy (chodzi mi o moc prawna)

    Forma nie ma znaczenia dla waznosci umowy przedwstepnej, co oznacza, ze moze
    byc zawarta w fortmie aktu notarialnego, ale nie musi. Moze byc zawarta w
    formie pisemniej, a nawet ustnej (tej ostatniej formy z wiadomych wzgledow
    bym nie polecal). Aby jednak taka umowa byla wazna musi zawierac dwa
    elementy: okreslenie istotnych postanowien umowy przyrzeczonej i termin w
    ciagu ktorego ma byc ona zawarta (art. 389 k.c.).

    > 2. jako zawodowcow prosze o wskazanie miejsca w sieci z trescia takiej
    umowy
    > (nie, ze nie chce mi sie googlowac, tylko chcialbym tekst, ktory jest taki
    > jak nalezy)

    A co my mamy Ci poszukac? lol

    > 3. jaka procentowa wartosc zadatku przyjeta jest na rynku (wstepnie
    > ustalilismy 5%, nie wiem czy ok)

    Nie wiem, bo nie handluje nieruchmosciami.

    Hem

    PS jestem tylko studentem, wiec nie gwarantuje merytorycznej slusznosci
    moich opinii.